Velký pickup od Fiatu byl v brazilské továrně italského výrobce poprvé zachycen na začátku října letošního roku a hned vyvolal bouřlivé debaty. Jejich předmětem byl vzhled karosérie s dvoudílnými předními světlomety.
Stejný prvek použil před časem Citroën u MPV C4 Picasso a následně také u crossoveru C4 Cactus, s nímž dokonce získal několik designových ocenění. Toro, jak se pickup jmenuje, tedy rozhodně nebere inspiraci od žádného žabaře.
Při pohledu na zatím jedinou oficiální fotografii 4915 mm dlouhého stroje je ale třeba podotknout, že mohutná přední část vozu docela sluší. Neruší ani obrovská maska chladiče s chromovanými lamelami, z níž vycházejí větší ze čtveřice světlometů. Více nahoře jsou umístěny úzké reflektory s LED diodami denního svícení, navazující na chromovanou linku s logem výrobce.
Ložná plocha má v kombinaci s vyobrazenou pětimístnou karosérií Double Cab nosnost 1000 kilogramů. Interiér má nabídnout komfort luxusního auta, přičemž v něm nebude chybět multimediální systém Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, navigací, couvací kamerou a Bluetooth konektivitou. Pod karosérií se skrývají díly shodné s Jeepem Renegade, s nímž bude Toro také sdílet výrobní linku ve městě Goiana. O pohon se postará zážehová osmnáctistovka E-Torq Flex o výkonu 140 koní nebo dvoulitrový diesel MultiJet o výkonu 172 koní.
Benzínový motor bude vždy spojen se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol, diesel má na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou s osmi stupni. Poháněna jsou standardně přední kola, za příplatek bude ale dostupná rovněž čtyřkolka s adaptivním systémem Selec-Terrain a několika jízdními režimy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.