Ve dnech 10.-11. června letošního roku proběhne v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích již čtvrtý ročník významné motoristické slavnosti LEGENDY, která loni přilákala do rozlehlého parkového areálu bohnické nemocnice za více jak jedním tisícem automobilových a motocyklových exponátů z minulosti i současnosti přes 35 tisíc návštěvníků.
LETOS JIŽ POČTVRTÉJe tomu už téměř pět let, když se LEGENDY představily svým návštěvníkům v Praze Bohnicích vůbec poprvé. Motoristická slavnost je specifické označení, které v sobě zahrnuje opravdový svátek pro majitele vozů, motocyklů nebo jejich velké obdivovatele.
Na rozloze 64 hektarů budou moci návštěvníci spatřit opět přes jeden tisíc exponátů od těch historických, až po současné. Automobilky nebo významní prodejci značek zde odprezentují své novinky a návštěvníci tak mohou vidět vývoj automobilů a motocyklů v oblasti designu, technologie a řemeslného zpracování.
50. VÝROČÍ MERCEDES-AMGČtvrtý ročník, jehož hlavním tématem je italský design, bude výjimečný také oslavou 50. výročí založení značky AMG, která se stala součástí koncernu Daimler. Proto nebudou chybět vozy, které tuto bohatou historii symbolizují. Horkými novinkami expozice Mercedes-AMG na letošní výstavě LEGENDY budou sportovní modely AMG GT R a GT C Roadster.
Mercedes-AMG GT R Tento sportovní vůz byl představen v polovině loňského roku na britském okruhu v Brooklands za účasti Lewise Hamiltona, několikanásobného mistra světa F1. Model AMG GT R je skutečným kladivem na konkurenci. Dvojicí dmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0l rozhodně zaujme svým výkonem 585 koní a točivým momentem 700 Nm. Zajímavostí je systém aktivního natáčení zadních kol a maximální rychlost 318 km/hod.
Mercedes-AMG GT C RoadsterNovinka z loňského pařížského autosalonu bude mít výstavní premiéru právě na slavnosti LEGENDY. Model GT C Roadster vyplňuje mezeru mezi verzemi GT S a GT R a v počátku se dodává exkluzivně jako speciální model „Edition 50“. Kabriolet je rovněž osazen známým přeplňovaným zážehovým motorem 4,0l V8 Biturbo, jehož výkon je pro GT C Roadster na hranici 557 koní. Dynamiku vyjadřuje i kroutící moment 680 Nm a vše podtrhuje maximální rychlost 316 km/hod..
DALŠÍ HVĚZDY TŘÍDY SUPERSPORTVedle těchto supersportů představí LEGENDY ve stejné kategorii ještě další klenoty současného automobilového světa.
Pagani Huayra – unikátní sportovní vůz byl představen v roce 2011 a jeho přeplňovanou pohonnou jednotku V12 o objemu 5980 ccm s výkonem přes 700 koní dodal právě Mercedes-AMG. Pagani Huayra se sekvenční automatickou 7stupňovou převodovkou, vyráběná v italské Modeně, dosáhne maximální rychlosti okolo 370 km/hod. a zrychlí z 0 na 100 km/hod. za pouhých 3,3 sekundy!
Lamborghini Centenario Tento model vyrobený pouze ve 40 kusové sérii rovněž ohromuje jízdními vlastnostmi. Vidlicový atmosférický dvanáctiválec o objemu 6498 ccm disponuje výkonem 770 koní a dokáže zrychlit tento supersport na stokilometrovou rychlost za 2,8 sekundy. Jeho maximální rychlost je přes 350 km/hod.. Jedná se o jeden z nejexkluzivnějších vozů na celém světě. Ferrari F12tdf Jen 799 majitelů může vlastnit tento sportovní vůz italské značky Ferrari. Trojice písmen tdf dává vzpomenout na legendární automobilový závod Tour de France Automobile, kde v 50. letech dominovaly vozy Ferrari 250 GT. Pod kapotou hřímá atmosférický dvanáctiválec 6,3 l s výkonem 780 koní a maximální rychlost se blíží hranici 350 km/hod.. Některé technologie přebírá tento silniční model i z monopostu Ferrari F1.
McLaren 570S a 675LTPo svém celosvětovém debutu na Mezinárodním autosalonu v New Yorku v dubnu 2015 představuje modelová řada 570S vstup McLarenu na trh luxusních sportovních vozů, které demonstrují kombinací závodních technologií s vysokým výkonem v kompaktním balení. Výkon zážehového motoru 3,8l V8 Twin turbo s hodnotou 570 koní je toho jasným důkazem.
Limitovaná série pouhých 500 vozů McLaren 675LT byla velmi brzo vyprodána, což není divu. Označení modelu oživuje jedno z nejoblíbenějších jmen v moderních závodech GT - "Longtail". Výkon přepracovaného motoru V8 se stejným objemem jako u 570S je vyladěn na 675 koní při 7 100 ot./min. a točivý moment je 700 Nm.
Celková hodnota vystavených exponátů na letošní motoristické slavnosti LEGENDY přesáhne jednu miliardu korun. Fanoušci motoristické slavnosti LEGENDY si mohou zdarma stáhnout do svých chytrých telefonů mobilní aplikaci, která je textovým i obrazovým průvodcem letošního ročníku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?