Autodrom Most má licenci na další tři roky

Octavia Cup, Most 2016
Octavia Cup, Most 2016, foto: Ondřej Laušman / iMotorSport.cz / INCORP images
iMotorSport.cz 22. března 2017 18:55
Sdílej:

Závodní dráha mosteckého autodromu získala licenci na období dalších tří let. Udělil ji inspektor Mezinárodní automobilové federace (FIA) Uwe Frumolt. Okruh tak splňuje všechna potřebná kritéria FIA pro pořádání GT Series, WTCC, TCR International Series, evropský šampionát okruhových tahačů, Formule 3 či všechny historické monoposty F1 až do roku 1985.

„Můžeme tak dráhu využívat při všech naplánovaných závodech a komerčních i nekomerčních akcích až do 20. března 2020,“ potvrdil sportovní ředitel společnosti AUTODROM MOST Michal Marek.

Inspektor začátkem tohoto týdne nejprve ověřil, zda společnost splnila všechna nařízení z poslední kontroly. „To se nám podařilo. Loni a začátkem letošního roku jsme postupně instalovali ochranný plot na boxovou zeď, vyměnili startovací zařízení a aplikovali bezpečnostní opatření na úseku číslo 9,“ vyjmenoval Marek. Kontrola okruhu a paddocku před udělením licence je podle něj velmi důkladná a zahrnuje veškeré zařízení a objekty nacházející se na autodromu. „Týká se opravdu čehokoli, a to včetně počtu záchodů a sprch,“ upřesnil.

Velký závodní okruh s jednadvaceti zatáčkami měří 4 212 metrů, dráha je široká od 12 do 15 metrů. Nejdelší rovina měří 803 metrů, nejkratší pak 150 metrů. Držitelem traťového rekordu je Němec Stefan Mücke, který v roce 2009 s vozem Mercedes Benz C-Klasse DTM dosáhl času na jedno kolo 1:25,610 minuty. Autodrom disponuje také malým závodním okruhem, který je součástí výcvikového areálu polygon. Vznikl v sousedství autodromu, s nímž je přímo propojen.

Tisková zpráva Autodrom Most

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?