Závodní dráha mosteckého autodromu získala licenci na období dalších tří let. Udělil ji inspektor Mezinárodní automobilové federace (FIA) Uwe Frumolt. Okruh tak splňuje všechna potřebná kritéria FIA pro pořádání GT Series, WTCC, TCR International Series, evropský šampionát okruhových tahačů, Formule 3 či všechny historické monoposty F1 až do roku 1985.
„Můžeme tak dráhu využívat při všech naplánovaných závodech a komerčních i nekomerčních akcích až do 20. března 2020,“ potvrdil sportovní ředitel společnosti AUTODROM MOST Michal Marek.
Inspektor začátkem tohoto týdne nejprve ověřil, zda společnost splnila všechna nařízení z poslední kontroly. „To se nám podařilo. Loni a začátkem letošního roku jsme postupně instalovali ochranný plot na boxovou zeď, vyměnili startovací zařízení a aplikovali bezpečnostní opatření na úseku číslo 9,“ vyjmenoval Marek. Kontrola okruhu a paddocku před udělením licence je podle něj velmi důkladná a zahrnuje veškeré zařízení a objekty nacházející se na autodromu. „Týká se opravdu čehokoli, a to včetně počtu záchodů a sprch,“ upřesnil.
Velký závodní okruh s jednadvaceti zatáčkami měří 4 212 metrů, dráha je široká od 12 do 15 metrů. Nejdelší rovina měří 803 metrů, nejkratší pak 150 metrů. Držitelem traťového rekordu je Němec Stefan Mücke, který v roce 2009 s vozem Mercedes Benz C-Klasse DTM dosáhl času na jedno kolo 1:25,610 minuty. Autodrom disponuje také malým závodním okruhem, který je součástí výcvikového areálu polygon. Vznikl v sousedství autodromu, s nímž je přímo propojen.
Tisková zpráva Autodrom Most
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?