Zdravíme závodníky a příznivce Rally KoprCupu!
Pro sezónu 2019 se odehrálo spousty změn. První změna je adresa webových stránek. Nové stránky jsou nyní https://rallykoprcup.cz a budou zde publikovány zprávy a informace tak jako obvykle. Další zprávy a dotazy můžete psát na naši facebookovou stránku https://www.facebook.com/rallykoprcup
Další změna proběhla v oblasti pravidel a to u motorů typu wankel, nyní bude umístěn pomocí koeficientu 1,3. Změnil se také způsob platby. Z důvodu abychom vyšli vstříc zahraničním jezdcům, nyní bude platba pouze hotově na místě bez zálohy. Startovné pro sezónu 2019 je stanoveno ve výši 3000 Kč/závod, kdy pro zúčastněné posádky bude po technické přejímce a presentaci připravená snídaně.
Pro závodní posádky bude připraveno jako vždy 6 měřených rychlostních zkoušek o délce 7 až 9 km podle konfigurace tratě. Počítá se 5 nejrychlejších časů. Čeká na vás tedy velká porce km na polygonu, online časomíra, možnost zakoupit si video ze závodu od JNK studia a občerstvení pro jezdce a spolujezdce v ceně startovného.
Celkem nás čeká 9 závodů, z toho 7 bodovaných do sezóny 2019:
16. březen 2019 – předsezonní test14. duben 2019 – 1. závod18. květen 2019 – 2. závod15. červen 2019 – 3. závod13. červenec 2019 – 4. závod10. srpen 2019 – 5. závod14. září 2019 - 6. závod19. říjen 2019 – 7.závod2. listopad 2019 – setkání mistrů
Na předsezonním testu budou konzultovány návrhy pro změnu pravidel, kategorii a rádi případně změnu zařadíme do 1. závodu.
Rádi bychom také připomněli rezervaci startovních čísel pro sezónu 2019. Pokud chcete mít stejné číslo, jako v sezoně 2018 pošlete nám email nebo se již můžete registrovat na předsezonní test na https://rallykoprcup.cz/registrace/
Registrace na předsezonní test je nyní spuštěna a můžete se hlásit. Mapka a informace k závodu jsou již na stránkách https://rallykoprcup.cz
Těšíme se na vás
Daniel Tasáry
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.