V těchto dnech míří na knižní trh třetí kniha mistra republiky v rally Petra Poulíka.
Kniha je velmi propracovaná a ve vší syrovosti a nahotě přináší nevšední pohled do "hlubin závodníkovy duše". Příběh je opět inspirovaný osobními zkušenostmi autora. Člověk znalý prostředí rally v ní najde paralely se skutečnými událostmi a osobami, byť nadále zůstávají fikcí. Román volně navazuje na bestsellery RALLY IN ALL a RALLY FOREVER. Při čtení této knihy vyvstávají otázky týkající se financování českého motosportu, na které je pro Vás Petr Poulík připraven exkluzivně odpověď. Slovy hlavního hrdiny: "Aby mohl člověk na úrovni závodit, musí být velmi bohatý, nebo peníze shánět, jak se dá, třeba na hraně zákona." Zejména:
Kde se bere v ČR fenomén rally (máme větší počet fanoušků a závodníků) Co se děje s penězi, které jsou povinně vybírány, když neexistuje v podstatě žádná práce s mládeží? Jestli a proč závodníci snášejí jednání FAS, kdy vybírají nesmyslně vysoké poplatky za licence, homologace a startovné? Jaká je budoucnost závodů, které nejsou organizovány oficiálním motoklubem (například ve Vyškově a pod.) Kam putují a jak jsou přerozdělovány nebo využívány příspěvky a finance FAS? I když je motosport u nás jedním z nejpopulárnějších sportů, proč není tak finančně podporován jako jiné sporty? Proč nikomu nevadí systém téměř až "otroctví" mladých talentovaných závodníků, který finanční nepodpora nepřímo vytváří?Další informace o knize: www.rallyislife.cz nebo facebook.com/rallyislife
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.