I přes nehodu v Rally Dakar, Carlos Sainz skládá poklonu týmu Peugeot při jeho návratu na tuto soutěž. Další dva speciály 2008 DKR dojely totiž do cíle - Cyril Déspres na 34. místě a Stéphane Peterhansel jako 11.
Carlos Sainz narazil do skály, kterou neviděl v prachu zvířeném od před ním jedoucí čtyřkolky. Během následné havárie se jeho auto přetočilo pětkrát přes střechu a pokračování nebylo možné. Před nehodou byl s novinkou ve startovním poli na skvělém 4. místě.
To bylo nejlepší umístění, na kterém se letos Peugeot v rámci soutěže pohyboval. "Samozřejmě, že jsem zklamný z toho, že moje soutěž skončila tímto způsobem. Mechanici a celý tým odvedli opravdu tvrdou práci při snaze dostat vozy na start a při snaze udržet je v pohybu až do samotného konce rally.
Jde o neuvěřitelné množství práce, které bylo v předešlých měsících odvedeno. Zkušenosti, které tým získal, se budou velmi hodit. Jsem velmi potěšen ze způsobu, jakým Peugeot prošel závodem. Udělali vše, co bylo potřeba."
Sainz na trati letošní soutěže
Sainz zatím stále nepotvrdil, jestli se na Dakar vrátí i příští rok nebo ne. Avšak před soutěží hovořil o projektu s Peugeotem jako o "dlouhodobém".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.