Už jen tři měsíce zbývají Peugeotu na to, aby připravil svůj speciál 2008 DKR na Rally Dakar. Tam chce jet francouzský tým na vítězství hned v prvním roce. Na testech v jižní Francii byl speciál poprvé testován.
Na dosavadních testech se zkoušela spíše funkčnost auta a jeho systémů. Teď musí Peugeot 2008 DKR opravdu ukázat, co v něm je. Tovární tým se tak vydal na nemilosrdné tratě v okolí Château Lastours. Časový harmonogram celého projektu je opravdu velice napjatý. Za volant se poprvé posadí všichni tovární jezdci, zvláště pro několikanásobného šampiona Dakaru na motorce, Cyrila Desprese, se jedná o velkou výzvu.
"V každé oblasti je to o hodně lepší, než jsem si mohl představit, a tak jsem zatím docela daleko jízdě na limitu," říká 40 letý Cyril Despres. Při své premiéře za volantem mohl navíc Cyril počítat s oporou velké hvězdy - vedle něj se posadil Carlos Sainz. "Jsem si jistý, že svůj úkol dobře zvládne a budu mu pomáhat, pokud to bude nutné," řekl Španěl.
Peugeot má pro tento projekt navíc ještě jedno nesporné eso v rukávu, tím je rekordman z Dakaru, Stéphane Peterhansel. Bývalý jezdec týmu Mini si ale napřed musí zvyknout na odlišný způsob pohonu: "Přejít ze čtyřkolky do auta s poháněnými dvěma koly, to všechno mění. Ještě nikdy jsem neřídil auto s tak velkými pružinami. Bylo překvapující, jak dobře 2008 DKR pohltilo díry a nerovnosti na silnici. Ačkoliv máte pořád strach z nějaké větší rány, tak pružiny a velká kola to poberou. Přes díry, které jste dříve mohli projíždět tak 80 km/h, můžete jet 120 nebo 130. Tomu musím přizpůsobit svůj jezdecký styl."
Jen dodejme, že Dakar se jede od 4. do 17. ledna a pojede se na území Argentiny, Bolivie a Chile. Start a cíl je v Buenos Aires.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.