Už jen tři měsíce zbývají Peugeotu na to, aby připravil svůj speciál 2008 DKR na Rally Dakar. Tam chce jet francouzský tým na vítězství hned v prvním roce. Na testech v jižní Francii byl speciál poprvé testován.
Na dosavadních testech se zkoušela spíše funkčnost auta a jeho systémů. Teď musí Peugeot 2008 DKR opravdu ukázat, co v něm je. Tovární tým se tak vydal na nemilosrdné tratě v okolí Château Lastours. Časový harmonogram celého projektu je opravdu velice napjatý. Za volant se poprvé posadí všichni tovární jezdci, zvláště pro několikanásobného šampiona Dakaru na motorce, Cyrila Desprese, se jedná o velkou výzvu.
"V každé oblasti je to o hodně lepší, než jsem si mohl představit, a tak jsem zatím docela daleko jízdě na limitu," říká 40 letý Cyril Despres. Při své premiéře za volantem mohl navíc Cyril počítat s oporou velké hvězdy - vedle něj se posadil Carlos Sainz. "Jsem si jistý, že svůj úkol dobře zvládne a budu mu pomáhat, pokud to bude nutné," řekl Španěl.
Peugeot má pro tento projekt navíc ještě jedno nesporné eso v rukávu, tím je rekordman z Dakaru, Stéphane Peterhansel. Bývalý jezdec týmu Mini si ale napřed musí zvyknout na odlišný způsob pohonu: "Přejít ze čtyřkolky do auta s poháněnými dvěma koly, to všechno mění. Ještě nikdy jsem neřídil auto s tak velkými pružinami. Bylo překvapující, jak dobře 2008 DKR pohltilo díry a nerovnosti na silnici. Ačkoliv máte pořád strach z nějaké větší rány, tak pružiny a velká kola to poberou. Přes díry, které jste dříve mohli projíždět tak 80 km/h, můžete jet 120 nebo 130. Tomu musím přizpůsobit svůj jezdecký styl."
Jen dodejme, že Dakar se jede od 4. do 17. ledna a pojede se na území Argentiny, Bolivie a Chile. Start a cíl je v Buenos Aires.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?