Už jen tři měsíce zbývají Peugeotu na to, aby připravil svůj speciál 2008 DKR na Rally Dakar. Tam chce jet francouzský tým na vítězství hned v prvním roce. Na testech v jižní Francii byl speciál poprvé testován.
Na dosavadních testech se zkoušela spíše funkčnost auta a jeho systémů. Teď musí Peugeot 2008 DKR opravdu ukázat, co v něm je. Tovární tým se tak vydal na nemilosrdné tratě v okolí Château Lastours. Časový harmonogram celého projektu je opravdu velice napjatý. Za volant se poprvé posadí všichni tovární jezdci, zvláště pro několikanásobného šampiona Dakaru na motorce, Cyrila Desprese, se jedná o velkou výzvu.
"V každé oblasti je to o hodně lepší, než jsem si mohl představit, a tak jsem zatím docela daleko jízdě na limitu," říká 40 letý Cyril Despres. Při své premiéře za volantem mohl navíc Cyril počítat s oporou velké hvězdy - vedle něj se posadil Carlos Sainz. "Jsem si jistý, že svůj úkol dobře zvládne a budu mu pomáhat, pokud to bude nutné," řekl Španěl.
Peugeot má pro tento projekt navíc ještě jedno nesporné eso v rukávu, tím je rekordman z Dakaru, Stéphane Peterhansel. Bývalý jezdec týmu Mini si ale napřed musí zvyknout na odlišný způsob pohonu: "Přejít ze čtyřkolky do auta s poháněnými dvěma koly, to všechno mění. Ještě nikdy jsem neřídil auto s tak velkými pružinami. Bylo překvapující, jak dobře 2008 DKR pohltilo díry a nerovnosti na silnici. Ačkoliv máte pořád strach z nějaké větší rány, tak pružiny a velká kola to poberou. Přes díry, které jste dříve mohli projíždět tak 80 km/h, můžete jet 120 nebo 130. Tomu musím přizpůsobit svůj jezdecký styl."
Jen dodejme, že Dakar se jede od 4. do 17. ledna a pojede se na území Argentiny, Bolivie a Chile. Start a cíl je v Buenos Aires.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?