Peugeot poprvé testuje svůj speciál na Dakar

Peugeot
Peugeot, foto: Archiv autora
iM2 24. září 2014 18:40
Sdílej:

Už jen tři měsíce zbývají Peugeotu na to, aby připravil svůj speciál 2008 DKR na Rally Dakar. Tam chce jet francouzský tým na vítězství hned v prvním roce. Na testech v jižní Francii byl speciál poprvé testován.

Na dosavadních testech se zkoušela spíše funkčnost auta a jeho systémů. Teď musí Peugeot 2008 DKR opravdu ukázat, co v něm je. Tovární tým se tak vydal na nemilosrdné tratě v okolí  Château Lastours. Časový harmonogram celého projektu je opravdu velice napjatý. Za volant se poprvé posadí všichni tovární jezdci, zvláště pro několikanásobného šampiona Dakaru na motorce, Cyrila Desprese, se jedná o velkou výzvu. 

"V každé oblasti je to o hodně lepší, než jsem si mohl představit, a tak jsem zatím docela daleko jízdě na limitu," říká 40 letý Cyril Despres. Při své premiéře za volantem mohl navíc Cyril počítat s oporou velké hvězdy - vedle něj se posadil Carlos Sainz. "Jsem si jistý, že svůj úkol dobře zvládne a budu mu pomáhat, pokud to bude nutné," řekl Španěl.

Peugeot má pro tento projekt navíc ještě jedno nesporné eso v rukávu, tím je rekordman z Dakaru, Stéphane Peterhansel. Bývalý jezdec týmu Mini si ale napřed musí zvyknout na odlišný způsob pohonu: "Přejít ze čtyřkolky do auta s poháněnými dvěma koly, to všechno mění. Ještě nikdy jsem neřídil auto s tak velkými pružinami. Bylo překvapující, jak dobře 2008 DKR pohltilo díry a nerovnosti na silnici. Ačkoliv máte pořád strach z nějaké větší rány, tak pružiny a velká kola to poberou. Přes díry, které jste dříve mohli projíždět tak 80 km/h, můžete jet 120 nebo 130. Tomu musím přizpůsobit svůj jezdecký styl."

Jen dodejme, že Dakar se jede od 4. do 17. ledna a pojede se na území Argentiny, Bolivie a Chile. Start a cíl je v Buenos Aires.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.