Carlos Sainz, který se letošního Dakaru zúčastní za volantem buggy, bude moci využít dalších testů na poslední chvíli před startem slavné soutěže. Manažerem jeho týmu je Philippe Gache.
Od 5. do 18. ledna se bude v Jižní Americe konat další ročník Rally Dakar. Za volantem buggy značky SMG bude na svoje druhé vítězství na této soutěži (první bylo v roce 2010 s Volkswagenem Race Touaregem) pomýšlet dvojnásobný mistr světa v rally, Carlos Sainz. Aby měl tým SMG kolem Španěla větší šanci zabojovat s vloni neporazitelnou flotilou vozů Mini, došlo na poslední chvíli ke změně jejich plánu.
Původně totiž bylo v plánu buggy poslat na místo konání soutěže lodí už zkraje prosince, to se změnilo a bylo rozhodnuto o zaslání auta do Ameriky letadlem. Carlosi Sainzovi se tak naskytla další možnost testů před svým již sedmým Dakarem. Španěl to označil jako "skvělý pocit moci opět sedět ve voze a mám v auto hodně důvěry, přesně raguje, přesně dle mých představ".
"Díky rozhodnutí poslat buggy Sainze z Paříže do Buenos Aires letecky máme více času na voze pracovat. Tyto čtyři až pět týdnů mohou být rozhodující," říká týmový manažer, Philippe Gache, který v minulosti na Dakaru sám startoval s buggy SMG a letos je poprvé zodpovědný za vůz Carlose Sainze.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?