Carlos Sainz, který se letošního Dakaru zúčastní za volantem buggy, bude moci využít dalších testů na poslední chvíli před startem slavné soutěže. Manažerem jeho týmu je Philippe Gache.
Od 5. do 18. ledna se bude v Jižní Americe konat další ročník Rally Dakar. Za volantem buggy značky SMG bude na svoje druhé vítězství na této soutěži (první bylo v roce 2010 s Volkswagenem Race Touaregem) pomýšlet dvojnásobný mistr světa v rally, Carlos Sainz. Aby měl tým SMG kolem Španěla větší šanci zabojovat s vloni neporazitelnou flotilou vozů Mini, došlo na poslední chvíli ke změně jejich plánu.
Původně totiž bylo v plánu buggy poslat na místo konání soutěže lodí už zkraje prosince, to se změnilo a bylo rozhodnuto o zaslání auta do Ameriky letadlem. Carlosi Sainzovi se tak naskytla další možnost testů před svým již sedmým Dakarem. Španěl to označil jako "skvělý pocit moci opět sedět ve voze a mám v auto hodně důvěry, přesně raguje, přesně dle mých představ".
"Díky rozhodnutí poslat buggy Sainze z Paříže do Buenos Aires letecky máme více času na voze pracovat. Tyto čtyři až pět týdnů mohou být rozhodující," říká týmový manažer, Philippe Gache, který v minulosti na Dakaru sám startoval s buggy SMG a letos je poprvé zodpovědný za vůz Carlose Sainze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.