Zvěsti o návratu Peugeotu na Dakar sílí. Poslední hovoří o tom, že tým by měl vést místo dle dříve jmenovaného Stéphane Peterhansela Carlos Sainz.
Poslední dobou sílí spekulace, dle kterých by se francouzský Peugeot měl vrátit na legendární Dakar. Nicméně dle zpráv španělského sportovního listu 'As' by to neměl být Stéphane Peterhansel, kdo projekt po jezdecké stárnce povede, ale Carlos Sainz.
Španěl, který Dakar vyhrál v roce 2010, má navíc vřelý vztah se svým dlouholetým sponzorem, společností Red Bull, ta by měla hrát roli i v případném projektu Peugeotu. Dávalo by to smysl i z toho pohledu, že po konci projektu VW na Dakaru, který Red Bull sponzoroval, tuto pouštní bitvu ovládají vozy sponzorované společností Monster, která je přímým konkurentem Red Bullu. Kolegou Sainze by mohl být Sébastien Loeb, pro kterého by účast na Dakaru kromě angažmá s Citroënem, který také spadá do koncernu PSA, neměla být problémem. Nakonec Dakar se jede v lednu a WTCC startuje nejdříve až v dubnu.
Peterhansel, která Dakar vyhrál jedenáctkrát na motocyklu a v autě, má totiž smlouvu s německým týmem X-Raid Mini. Jak už jsme řekli, Carlos Sainz má s Red Bullem dobré vztahy (jeho syn, Carlos Sainz junior, je členem juniorského týmu Red Bullu) a podobně dobrý vztah se společností má i Seb Loeb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.