Bývalý týmoví kolegové od VW, Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz, se opět setkávají v jednom týmu pro Dakar. Sainz před Dakarem 2013 řekl: "Život bez výzvy je docela bez významu."
Na oba jezdce čeká velká výzva, za ani ne dva měsíce se postaví na start Dakaru s novou buggy, která má hnanou jen jednu nápravu. Navíc byla vyvinuta a testována během pouhých ani ne čtyř měsíců. Za stavbou stroje stojí Qatar Red Bull Rally Team, jehož jezdci jsou právě Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz. Dle Attiaha je jejich cíl jasný: vítězství.
"Mým snem vždy bylo znovu vyhrát. A teď jsme tady a můžeme vyhrát. Síla a kroutící moment buggy jsou velmi dobré. Během testů jsme na to tvrdě tlačili, abychom našli limity," řekl Katařan. Buggy byla designována a postavena od píky, když za celým projektem stál Katar a Red Bull a definitivní zelenou dostala během léta.
Posádky a speciál Qatar Red Bull Rally Teamu (foto: wrc.com)
Ačkoliv je to pouze dvoukolka, tak může těžit z unikátního systému zavěšení, které by mělo posádce přinést výhodu. Sainze bude navigovat Němec, Timo Gottschalk, a Al-Attiaha bude navigovat Španěl, Lucas Cruz. Testy probíhaly v Americe a Sainz je s jejich výsledky spokojen.
"Je to jen malý tým, ale motivace je velká. Naším největším nepřítelem je čas. Stále ještě musíme vyřešit spoustu věcí, ale to je u nového auta normální. Jezdecká sestava je velmi silná, kdybych jednoho dne vedl nějaký tým na Dakaru, tak prvním jezdcem, kterého bych si vybral, by byl Nasser."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.