Bývalý týmoví kolegové od VW, Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz, se opět setkávají v jednom týmu pro Dakar. Sainz před Dakarem 2013 řekl: "Život bez výzvy je docela bez významu."
Na oba jezdce čeká velká výzva, za ani ne dva měsíce se postaví na start Dakaru s novou buggy, která má hnanou jen jednu nápravu. Navíc byla vyvinuta a testována během pouhých ani ne čtyř měsíců. Za stavbou stroje stojí Qatar Red Bull Rally Team, jehož jezdci jsou právě Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz. Dle Attiaha je jejich cíl jasný: vítězství.
"Mým snem vždy bylo znovu vyhrát. A teď jsme tady a můžeme vyhrát. Síla a kroutící moment buggy jsou velmi dobré. Během testů jsme na to tvrdě tlačili, abychom našli limity," řekl Katařan. Buggy byla designována a postavena od píky, když za celým projektem stál Katar a Red Bull a definitivní zelenou dostala během léta.
Posádky a speciál Qatar Red Bull Rally Teamu (foto: wrc.com)
Ačkoliv je to pouze dvoukolka, tak může těžit z unikátního systému zavěšení, které by mělo posádce přinést výhodu. Sainze bude navigovat Němec, Timo Gottschalk, a Al-Attiaha bude navigovat Španěl, Lucas Cruz. Testy probíhaly v Americe a Sainz je s jejich výsledky spokojen.
"Je to jen malý tým, ale motivace je velká. Naším největším nepřítelem je čas. Stále ještě musíme vyřešit spoustu věcí, ale to je u nového auta normální. Jezdecká sestava je velmi silná, kdybych jednoho dne vedl nějaký tým na Dakaru, tak prvním jezdcem, kterého bych si vybral, by byl Nasser."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.