Bývalý týmoví kolegové od VW, Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz, se opět setkávají v jednom týmu pro Dakar. Sainz před Dakarem 2013 řekl: "Život bez výzvy je docela bez významu."
Na oba jezdce čeká velká výzva, za ani ne dva měsíce se postaví na start Dakaru s novou buggy, která má hnanou jen jednu nápravu. Navíc byla vyvinuta a testována během pouhých ani ne čtyř měsíců. Za stavbou stroje stojí Qatar Red Bull Rally Team, jehož jezdci jsou právě Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz. Dle Attiaha je jejich cíl jasný: vítězství.
"Mým snem vždy bylo znovu vyhrát. A teď jsme tady a můžeme vyhrát. Síla a kroutící moment buggy jsou velmi dobré. Během testů jsme na to tvrdě tlačili, abychom našli limity," řekl Katařan. Buggy byla designována a postavena od píky, když za celým projektem stál Katar a Red Bull a definitivní zelenou dostala během léta.
Posádky a speciál Qatar Red Bull Rally Teamu (foto: wrc.com)
Ačkoliv je to pouze dvoukolka, tak může těžit z unikátního systému zavěšení, které by mělo posádce přinést výhodu. Sainze bude navigovat Němec, Timo Gottschalk, a Al-Attiaha bude navigovat Španěl, Lucas Cruz. Testy probíhaly v Americe a Sainz je s jejich výsledky spokojen.
"Je to jen malý tým, ale motivace je velká. Naším největším nepřítelem je čas. Stále ještě musíme vyřešit spoustu věcí, ale to je u nového auta normální. Jezdecká sestava je velmi silná, kdybych jednoho dne vedl nějaký tým na Dakaru, tak prvním jezdcem, kterého bych si vybral, by byl Nasser."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?