Bývalý týmoví kolegové od VW, Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz, se opět setkávají v jednom týmu pro Dakar. Sainz před Dakarem 2013 řekl: "Život bez výzvy je docela bez významu."
Na oba jezdce čeká velká výzva, za ani ne dva měsíce se postaví na start Dakaru s novou buggy, která má hnanou jen jednu nápravu. Navíc byla vyvinuta a testována během pouhých ani ne čtyř měsíců. Za stavbou stroje stojí Qatar Red Bull Rally Team, jehož jezdci jsou právě Nasser Al-Attiyah a Carlos Sainz. Dle Attiaha je jejich cíl jasný: vítězství.
"Mým snem vždy bylo znovu vyhrát. A teď jsme tady a můžeme vyhrát. Síla a kroutící moment buggy jsou velmi dobré. Během testů jsme na to tvrdě tlačili, abychom našli limity," řekl Katařan. Buggy byla designována a postavena od píky, když za celým projektem stál Katar a Red Bull a definitivní zelenou dostala během léta.
Posádky a speciál Qatar Red Bull Rally Teamu (foto: wrc.com)
Ačkoliv je to pouze dvoukolka, tak může těžit z unikátního systému zavěšení, které by mělo posádce přinést výhodu. Sainze bude navigovat Němec, Timo Gottschalk, a Al-Attiaha bude navigovat Španěl, Lucas Cruz. Testy probíhaly v Americe a Sainz je s jejich výsledky spokojen.
"Je to jen malý tým, ale motivace je velká. Naším největším nepřítelem je čas. Stále ještě musíme vyřešit spoustu věcí, ale to je u nového auta normální. Jezdecká sestava je velmi silná, kdybych jednoho dne vedl nějaký tým na Dakaru, tak prvním jezdcem, kterého bych si vybral, by byl Nasser."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?