Aleš Loprais vyhrál 4. etapu Silk Way Rally po mohutném závěru, v němž přespurtoval oba domácí Kamazy, navzdory postupující chřipce a dehydrataci. Skvělý výkon podal i Peter Versluis.
Zdálo by se, že šlo o etapu snů, těch vítězných už Aleš Loprais na svém kontě pár má. Ve skutečnosti vůbec nešlo o etapu bezproblémovou. Po mohutných deštích v okolí Elisty byla speciálka bohužel zkrácena na 381 kilometrů. Na prvním kontrolním bodu Aleš figuroval až čtvrtý. Výborně si vedl Ajrat Mardějev, který byl v tu chvíli před Alešem už o 15 minut, na druhém místě Nikolajev, vedoucí muž celkové klasifikace, o deset. Ve druhé části Aleš mohutně zatáhl, na Nikolajeva v ní najel plných 15 minut a vyhrál etapu s náskokem 4:06 minuty! Ajratu Mardějevovi závěrečná pasáž nevyšla, do cíle dojel až 35 minut za Alešem. Byla to tedy ideální etapa? Ani náhodou: "Byla to dneska jedna z nejhorších etap v životě. Chvíli po startu se mě opět zmocnila chřipka, která se projevovala už včera. Dnes to ovšem vygradovalo tak, že jsem vůbec poprvé přemýšlel o tom, že odstoupím ze závodu. Horečky a zimnice se střídaly a místy jsem slabostí nebyl schopen udržet volant. Pil jsem co nejvíce tekutin, což se při chřipce má. Naklopil jsem do sebe asi deset litrů vody a dva litry naší 69ky, všechno jsem vypotil do kombinézy a sedadla. Okamžitě po průjezdu cílem jsem vypadl z kabiny a vyzvracel se," líčí nepříjemný průběh Aleš.
"Asi rozhodujícím momentem bylo, když jsem na horizontu spatřil rychlý vedoucí Kamaz Nikolajeva. Začal jsem neskutečně tlačit na pilu, aby se mi ho podařilo předjet, což se skutečně povedlo. Celou tu dobu jsem od horečky ani nevěděl, jak jedu rychle, ale ve skutečnosti jsem chtěl celé to utrpení mít co nejdříve za sebou. Že to vyšlo dokonce na první místo je pěkné, skoro malý zázrak. Poté jsem naši rychlou MÁNičku odvezl do bivaku a nyní jsem v péči lékařů, abychom společně učinili něco, co zabrání obdobnému průběhu zítřejší rozhodující etapy do Majkopu. V ní mě čeká 460kilometrová speciálka. Mechanici mi zatím vymontovali z kabiny sedačku, protože je kompletně propocená," uzavírá Aleš. Protože Ajratu Mardějevovi závěr etapy nevyšel, upevnil si Aleš druhou příčku, ale snížil ztrátu na Nikolajeva na pouhých 8 minut. Peter Versluis s druhým vozem Eurol Veka MAN teamu zajel životní výkon v dálkových soutěžích a skončil na třetím místě. I on si své čtvrté místo upevnil.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?