InstaForex Eurol Veka Team završil přípravu na Silk Way Rally 2012 testy v Senici. V tradiční lokalitě slovenské Sahary u Senice najezdil Aleš Loprais 800 kilometrů s kamionem MAN, který bude pilotovat na letošní Silk Way Rally.
Za dohledu majitele Eurol Veka týmu Petera Versluise, který je sám zkušeným závodním pilotem a několikanásobným účastníkem Dakaru, proháněl Aleš červenobílý kamion MAN TGS 18.480 v obvyklé testovací lokalitě slovenských písků. Fanoušci mohou změny na voze pozorovat zvenčí jednak dle přítomnosti nových lehkých disků, jež Loprais Team na svých Tatrách používá od roku 2008, ale také přítomností logotypů partnerů Loprais Teamu v čele s generálním partnerem, společností InstaForex. Pro letošní Silk Way Rally tak Alešova posádka pojede v barvách týmu nazvaného InstaForex Eurol Veka.
Je-li zmínka o posádce, Alešovým navigátorem bude zkušený Belgičan Serge Bruynkens a mechanikem Holanďan Frank Deenen.
Pod Alešovým vedením dostal rudý MAN tradiční koncepcí žebřinového rámu a tuhých náprav zavěšených na listových perech a vybavených tlumiči Reiger, pořádně zabrat. „Jak dobře auto vypadá, tak také jezdí. Týmu se dostává tovární péče při přípravě motorů a výkon i průběh točivého momentu jsou skutečně enormní. Je to pohodlné a vyvážené auto,“ říká Aleš Loprais.
Kromě instalace lehkých kol stihl český tým vůz ještě drobně doladit: „Pohráli jsme si s celkovým nastavením podvozku, aby odpovídal mému ‚valašskému‘ stylu jízdy, taktéž jsme vylepšili chlazení.“ Při testování vše fungovalo skvěle. „Auto má řadu velmi progresivních prvků, které se musím dobře naučit ovládat,“ říká Aleš. K propojení českého a holandského týmu dojde i v rámci servisního zázemí. Holandská centrála Eurol Veka týmu vysílá na start Silk Way Rally do Moskvy kromě minimálně trojice rychlých závodních speciálů také tři asistenční kamiony a press car i s týmovým lékařem.
Z Frenštátu odcestuje do Ruska doprovodná Tatra 4x4 „Filharmonie“ s dvojicí mechaniků i press car s manažerem týmu, fyzioterapeutem a kameramanem. „Všechna vozidla vyjíždějí do Ruska 3. července, já spolu se závodními posádkami dorazím do Moskvy pátého letecky,“ dodává Aleš Loprais, který na Silk Way Rally obhajuje loňské prvenství.
Jedna Tatra však na startu Silk Way Rally přece jen stane. Tým Svoboda vypravuje svůj speciál i letos, jen se z tradiční oranžové barvy "převlékne" do červenobílého hávu týmu Veka. "Letos pojedeme společně. kromě stejných barev budou Svobodovi na svém autě, poháněném vzduchem chlazeným motorem Tatra, používat i tlumiče FRT - Loprais Shocks, což by je mělo na trati zrychlit. Uvidíme, těším se," řekl na závěr Aleš.
Dodejme, že informačně strádat by neměli ani naši fanoušci. Posádce InstaForex Eurol Veka týmu mohou držet palce u obrazovek televize Eurosport, která bude přinášet tradiční denní summary. Novináři nyní čekají na vydání finálních verzí startovních listin.
Silk Way Rally je zároveň prvním závodním podnikem, ve kterém bude Aleš reprezentovat značku hodinek Edox edice Dakar jako její ambasador.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.