InstaForex Eurol Veka Team završil přípravu na Silk Way Rally 2012 testy v Senici. V tradiční lokalitě slovenské Sahary u Senice najezdil Aleš Loprais 800 kilometrů s kamionem MAN, který bude pilotovat na letošní Silk Way Rally.
Za dohledu majitele Eurol Veka týmu Petera Versluise, který je sám zkušeným závodním pilotem a několikanásobným účastníkem Dakaru, proháněl Aleš červenobílý kamion MAN TGS 18.480 v obvyklé testovací lokalitě slovenských písků. Fanoušci mohou změny na voze pozorovat zvenčí jednak dle přítomnosti nových lehkých disků, jež Loprais Team na svých Tatrách používá od roku 2008, ale také přítomností logotypů partnerů Loprais Teamu v čele s generálním partnerem, společností InstaForex. Pro letošní Silk Way Rally tak Alešova posádka pojede v barvách týmu nazvaného InstaForex Eurol Veka.
Je-li zmínka o posádce, Alešovým navigátorem bude zkušený Belgičan Serge Bruynkens a mechanikem Holanďan Frank Deenen.
Pod Alešovým vedením dostal rudý MAN tradiční koncepcí žebřinového rámu a tuhých náprav zavěšených na listových perech a vybavených tlumiči Reiger, pořádně zabrat. „Jak dobře auto vypadá, tak také jezdí. Týmu se dostává tovární péče při přípravě motorů a výkon i průběh točivého momentu jsou skutečně enormní. Je to pohodlné a vyvážené auto,“ říká Aleš Loprais.
Kromě instalace lehkých kol stihl český tým vůz ještě drobně doladit: „Pohráli jsme si s celkovým nastavením podvozku, aby odpovídal mému ‚valašskému‘ stylu jízdy, taktéž jsme vylepšili chlazení.“ Při testování vše fungovalo skvěle. „Auto má řadu velmi progresivních prvků, které se musím dobře naučit ovládat,“ říká Aleš. K propojení českého a holandského týmu dojde i v rámci servisního zázemí. Holandská centrála Eurol Veka týmu vysílá na start Silk Way Rally do Moskvy kromě minimálně trojice rychlých závodních speciálů také tři asistenční kamiony a press car i s týmovým lékařem.
Z Frenštátu odcestuje do Ruska doprovodná Tatra 4x4 „Filharmonie“ s dvojicí mechaniků i press car s manažerem týmu, fyzioterapeutem a kameramanem. „Všechna vozidla vyjíždějí do Ruska 3. července, já spolu se závodními posádkami dorazím do Moskvy pátého letecky,“ dodává Aleš Loprais, který na Silk Way Rally obhajuje loňské prvenství.
Jedna Tatra však na startu Silk Way Rally přece jen stane. Tým Svoboda vypravuje svůj speciál i letos, jen se z tradiční oranžové barvy "převlékne" do červenobílého hávu týmu Veka. "Letos pojedeme společně. kromě stejných barev budou Svobodovi na svém autě, poháněném vzduchem chlazeným motorem Tatra, používat i tlumiče FRT - Loprais Shocks, což by je mělo na trati zrychlit. Uvidíme, těším se," řekl na závěr Aleš.
Dodejme, že informačně strádat by neměli ani naši fanoušci. Posádce InstaForex Eurol Veka týmu mohou držet palce u obrazovek televize Eurosport, která bude přinášet tradiční denní summary. Novináři nyní čekají na vydání finálních verzí startovních listin.
Silk Way Rally je zároveň prvním závodním podnikem, ve kterém bude Aleš reprezentovat značku hodinek Edox edice Dakar jako její ambasador.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?