Loprais završil přípravu na Silk Way Rally 2012

Loprais Team
Loprais Team, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 28. června 2012 00:59
Sdílej:

InstaForex Eurol Veka Team završil přípravu na Silk Way Rally 2012 testy v Senici. V tradiční lokalitě slovenské Sahary u Senice najezdil Aleš Loprais 800 kilometrů s kamionem MAN, který bude pilotovat na letošní Silk Way Rally.

Za dohledu majitele Eurol Veka týmu Petera Versluise, který je sám zkušeným závodním pilotem a několikanásobným účastníkem Dakaru, proháněl Aleš červenobílý kamion MAN TGS 18.480 v obvyklé testovací lokalitě slovenských písků. Fanoušci mohou změny na voze pozorovat zvenčí jednak dle přítomnosti nových lehkých disků, jež Loprais Team na svých Tatrách používá od roku 2008, ale také přítomností logotypů partnerů Loprais Teamu v čele s generálním partnerem, společností InstaForex. Pro letošní Silk Way Rally tak Alešova posádka pojede v barvách týmu nazvaného InstaForex Eurol Veka.

Je-li zmínka o posádce, Alešovým navigátorem bude zkušený Belgičan Serge Bruynkens a mechanikem Holanďan Frank Deenen.

Pod Alešovým vedením dostal rudý MAN tradiční koncepcí žebřinového rámu a tuhých náprav zavěšených na listových perech a vybavených tlumiči Reiger, pořádně zabrat. „Jak dobře auto vypadá, tak také jezdí. Týmu se dostává tovární péče při přípravě motorů a výkon i průběh točivého momentu jsou skutečně enormní. Je to pohodlné a vyvážené auto,“ říká Aleš Loprais.

Kromě instalace lehkých kol stihl český tým vůz ještě drobně doladit: „Pohráli jsme si s celkovým nastavením podvozku, aby odpovídal mému ‚valašskému‘ stylu jízdy, taktéž jsme vylepšili chlazení.“ Při testování vše fungovalo skvěle. „Auto má řadu velmi progresivních prvků, které se musím dobře naučit ovládat,“ říká Aleš. K propojení českého a holandského týmu dojde i v rámci servisního zázemí. Holandská centrála Eurol Veka týmu vysílá na start Silk Way Rally do Moskvy kromě minimálně trojice rychlých závodních speciálů také tři asistenční kamiony a press car i s týmovým lékařem.

Z Frenštátu odcestuje do Ruska doprovodná Tatra 4x4 „Filharmonie“ s dvojicí mechaniků i press car s manažerem týmu, fyzioterapeutem a kameramanem. „Všechna vozidla vyjíždějí do Ruska 3. července, já spolu se závodními posádkami dorazím do Moskvy pátého letecky,“ dodává Aleš Loprais, který na Silk Way Rally obhajuje loňské prvenství.

Jedna Tatra však na startu Silk Way Rally přece jen stane. Tým Svoboda vypravuje svůj speciál i letos, jen se z tradiční oranžové barvy "převlékne" do červenobílého hávu týmu Veka. "Letos pojedeme společně. kromě stejných barev budou Svobodovi na svém autě, poháněném vzduchem chlazeným motorem Tatra, používat i tlumiče FRT - Loprais Shocks, což by je mělo na trati zrychlit. Uvidíme, těším se," řekl na závěr Aleš.

Dodejme, že informačně strádat by neměli ani naši fanoušci. Posádce InstaForex Eurol Veka týmu mohou držet palce u obrazovek televize Eurosport, která bude přinášet tradiční denní summary. Novináři nyní čekají na vydání finálních verzí startovních listin.

Silk Way Rally je zároveň prvním závodním podnikem, ve kterém bude Aleš reprezentovat značku hodinek Edox edice Dakar jako její ambasador.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.