Černý Kohout vyrazil do vinic

rally deutschland
rally deutschland, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 19. srpna 2011 10:32
Sdílej:

Česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout odstartovala do Německé Rally, soutěže zařazené do mistrovství světa.

Ford Fiesta R2 české posádky Jan Černý – Pavel Kohout ve čtvrtek večer přejel startovní rampu pod historickou stavbou Porta Nigra v centru Trieru, kde odstartovala Německá Rally. Pro mladíky z České republiky je to letos čtvrtá rally mistrovství světa zařazená do WRC Academy, programu pro hledání nových talentů automobilových soutěží. Jediná česká posádka ve WRC Academy drží v tuto chvíli páté místo průběžně a právě Německá Rally je první asfaltovou rally, což je povrch, který je Janu Černému nejblíže.

Ještě předtím, než černožlutý Ford Fiesta R2 Pirelli Stars Drivers teamu s Honzou a Pavlem projel davem fanoušků za startovní rampou, zúčastnila se česká posádka testovací rychlostní zkoušky – shakedownu, který poprvé absolvovali jezdci WRC Academy společně s ostatními posádkami ze startovního pole. „Shakedown jsme projeli dvakrát, chtěli jsme si jen vyzkoušet funkčnost auta, protože nastavovat nebylo co. Povrch shakedownu byl v době, kdy jsme na něj vyjeli my, už spíše šotolina, protože v zatáčkách se hodně katovalo a na silnici se vytáhlo hodně hlíny a kamení. Chvílemi to vypadalo spíš jako šotolinová rally. S chováním auta jsme ale byli spokojeni a chtěl jsem pošetřit pneumatiky do samotného závodu,“ vysvětloval Jan Černý.

Atmosféra slavnostního startu v centru Trieru je jedinečným zážitkem pro soutěžní posádky i přihlížející diváky. Jana Černého a Pavla Kohouta přišla podpořit silná skupina fanoušků, kteří vytvořili rozhodně nejhlasitější startovní kulisu pro českou posádku. „Start u Porta Nigra je parádní. Diváci nám podávali vlajky a hodně hlasitě nám fandili, což bylo skvělé a moc jim za to děkuji. Zítra chceme jet tak, aby měli čeští fanoušci stále důvod nám fandit a pokud možno, i na poslední rychlostní zkoušce rally. Máme před sebou hodně dlouhou a dost zrádnou soutěž, kde bude velkou roli hrát životnost pneumatik. Musíme si dávat velký pozor na defekty, protože místy se hodně zkracuje trať a na povrch se dostávají kameny a různé ostré hrany. Chci proto nasadit takové tempo, které bude ze začátku trochu bezpečnější, a postupně bych rád zkoušel zrychlovat jak jen to půjde. Už se ale na rychlostní zkoušky ve vinicích moc těšíme,“ uzavírá před startem Německé Rally Jan Černý.

V první etapě Německé Rally čeká na soutěžní posádky šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Jan Černý dobře poznamenal, že Německá Rally je hodně o výdrži, protože hned v první etapě musí posádky absolvovat trať o celkové délce přes 400 kilometrů. Na rozdíl od předchozích soutěží mistrovství světa v Německu není použitý systém vzdálených – remote servisů, takže soutěžící budou moci nechat své vozy dvakrát opravit v hlavním servisu v Trieru.

O tom, jak se bude v Německé Rally nejen ve vinicích nad řekou Moselou dařit české posádce Jan Černý – Pavel Kohout, vás budeme dál informovat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.