Česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout odstartovala do Německé Rally, soutěže zařazené do mistrovství světa.
Ford Fiesta R2 české posádky Jan Černý – Pavel Kohout ve čtvrtek večer přejel startovní rampu pod historickou stavbou Porta Nigra v centru Trieru, kde odstartovala Německá Rally. Pro mladíky z České republiky je to letos čtvrtá rally mistrovství světa zařazená do WRC Academy, programu pro hledání nových talentů automobilových soutěží. Jediná česká posádka ve WRC Academy drží v tuto chvíli páté místo průběžně a právě Německá Rally je první asfaltovou rally, což je povrch, který je Janu Černému nejblíže.
Ještě předtím, než černožlutý Ford Fiesta R2 Pirelli Stars Drivers teamu s Honzou a Pavlem projel davem fanoušků za startovní rampou, zúčastnila se česká posádka testovací rychlostní zkoušky – shakedownu, který poprvé absolvovali jezdci WRC Academy společně s ostatními posádkami ze startovního pole. „Shakedown jsme projeli dvakrát, chtěli jsme si jen vyzkoušet funkčnost auta, protože nastavovat nebylo co. Povrch shakedownu byl v době, kdy jsme na něj vyjeli my, už spíše šotolina, protože v zatáčkách se hodně katovalo a na silnici se vytáhlo hodně hlíny a kamení. Chvílemi to vypadalo spíš jako šotolinová rally. S chováním auta jsme ale byli spokojeni a chtěl jsem pošetřit pneumatiky do samotného závodu,“ vysvětloval Jan Černý.
Atmosféra slavnostního startu v centru Trieru je jedinečným zážitkem pro soutěžní posádky i přihlížející diváky. Jana Černého a Pavla Kohouta přišla podpořit silná skupina fanoušků, kteří vytvořili rozhodně nejhlasitější startovní kulisu pro českou posádku. „Start u Porta Nigra je parádní. Diváci nám podávali vlajky a hodně hlasitě nám fandili, což bylo skvělé a moc jim za to děkuji. Zítra chceme jet tak, aby měli čeští fanoušci stále důvod nám fandit a pokud možno, i na poslední rychlostní zkoušce rally. Máme před sebou hodně dlouhou a dost zrádnou soutěž, kde bude velkou roli hrát životnost pneumatik. Musíme si dávat velký pozor na defekty, protože místy se hodně zkracuje trať a na povrch se dostávají kameny a různé ostré hrany. Chci proto nasadit takové tempo, které bude ze začátku trochu bezpečnější, a postupně bych rád zkoušel zrychlovat jak jen to půjde. Už se ale na rychlostní zkoušky ve vinicích moc těšíme,“ uzavírá před startem Německé Rally Jan Černý.
V první etapě Německé Rally čeká na soutěžní posádky šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Jan Černý dobře poznamenal, že Německá Rally je hodně o výdrži, protože hned v první etapě musí posádky absolvovat trať o celkové délce přes 400 kilometrů. Na rozdíl od předchozích soutěží mistrovství světa v Německu není použitý systém vzdálených – remote servisů, takže soutěžící budou moci nechat své vozy dvakrát opravit v hlavním servisu v Trieru.
O tom, jak se bude v Německé Rally nejen ve vinicích nad řekou Moselou dařit české posádce Jan Černý – Pavel Kohout, vás budeme dál informovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.