Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích a vítěz Dakaru 2010, popírá, že by byl zklamaný se třetím místem z letošního Dakaru. Španěl vedl prvních sedm etap.
Sainz po prvním týdnu soutěže vedl, jeho dva velcí rivalové, Nasser Al-Attiyah a Stephan Peterhansel, však ztráceli pouze minimum. Ve druhé polovině rally ale Carlose postihly problémy a o vedení přišel. Sainz přišel v jedné etapě vinou opravy vozu (rozbitý tlumič), u které asistoval i jeho týmový kolega Miller z USA, o hodinu.
"Ještě předtím, než na Dakar odjedete, tak víte, že to bude nesmírně těžké. Každý Dakar je extrémně těžký, stejně jako byl tento. Nejsem zklamaný, závod se prostě takto vyvinul," říká věčně optimistický Sainz.
"Po dvou těžkých týdnech už toho není moc co říct. Snažil jsem se, jak nejlépe jsem mohl," pokračuje Španěl. Jeho rally se začala kazit v pondělní etapě, kde dvakrát těsně před koncem zapadl. Toto zdržení stálo Španěla vedení.
Poté se pokusil Carlos o stíhací jízdu, jenže v dunách ztratil další čas navigačními chybami svého spolujezdce, defekty, problémy s převodovkou a nakonec zničeným zavěšením. V součtu to znamenalo, že i když Carlos vyhrál 7 ze 13 etap, tak na vítězného Al-Attiyaha ztratl přes minutu a skončil celkově 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.