Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích a vítěz Dakaru 2010, popírá, že by byl zklamaný se třetím místem z letošního Dakaru. Španěl vedl prvních sedm etap.
Sainz po prvním týdnu soutěže vedl, jeho dva velcí rivalové, Nasser Al-Attiyah a Stephan Peterhansel, však ztráceli pouze minimum. Ve druhé polovině rally ale Carlose postihly problémy a o vedení přišel. Sainz přišel v jedné etapě vinou opravy vozu (rozbitý tlumič), u které asistoval i jeho týmový kolega Miller z USA, o hodinu.
"Ještě předtím, než na Dakar odjedete, tak víte, že to bude nesmírně těžké. Každý Dakar je extrémně těžký, stejně jako byl tento. Nejsem zklamaný, závod se prostě takto vyvinul," říká věčně optimistický Sainz.
"Po dvou těžkých týdnech už toho není moc co říct. Snažil jsem se, jak nejlépe jsem mohl," pokračuje Španěl. Jeho rally se začala kazit v pondělní etapě, kde dvakrát těsně před koncem zapadl. Toto zdržení stálo Španěla vedení.
Poté se pokusil Carlos o stíhací jízdu, jenže v dunách ztratil další čas navigačními chybami svého spolujezdce, defekty, problémy s převodovkou a nakonec zničeným zavěšením. V součtu to znamenalo, že i když Carlos vyhrál 7 ze 13 etap, tak na vítězného Al-Attiyaha ztratl přes minutu a skončil celkově 3.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?