Třetí etapa do Lipecku v divokém tempu přinsela Aleši Lopraisovi první pódiové umístění v etapě, když za sebou nechal 6 ze 7 Kamazů.
Třetí dějství následovalo 218 km dlouhou speciálku po úmorném, téměř 400kilometrovém přesunu. Aleš do ní odstartoval podle umístění z předchozího dne jako pátý, ale s touto pozicí se nehodlal smířit a vytrvale útočil. Tón etapy však udával domácí favorit Čagin, který postupně na prvním i druhém kontrolním bodu udržoval náskok na druhého kabirova, za nímž měl Aleš odstup v řádu 5-6 sekund. Závěrečných 80 kilometrů přinselo malý zvrat, Čagin ztratil okolo 15 minut defektem, u něhož mu při opravě asistoval Nikolajev, zatímco Kabirov masivně zatáhl a vyhrál etapu s náskokem přes 7 minut na Lopraise, který skončil druhý před Čaginem. Kabirov vystřídal Čagina v čele celkového pořadí a o pár minut mu poodskočil. Aleš Loprais se vyhoupl na čtvrtou příčku, když dnes dokázal předčít jak Nikolavejva s Mardějevem, tak i Franze Echtera."Rozhodli jsme se dnes mírně zaútočit a celkem to vyšlo, porazili jsme 6 ze 7 Kamazů, ale je to velice obtížné. Tak těžké etapy na úvod jsem na Dakaru nezažil, navíc se tu jede ve skutečně obrovském tempu. Spleť cestiček a pist na místních celinách vytváří doslova navigační psycho, vyžaduje to i pro navigátora stoprocentní koncentraci. Dnešní etapa byla ale jinak rozmanitá, vystřídali jsme snad všechny druhy povrchů kromě dun, ty mají mimochodem přijít už ve čtvrté etapě. Snažíme se, bijeme se o každou vteřinu, ale je to boj, navíc dvě třetiny soutěže nás ještě čekají," shrnul po dojezdu Aleš své dojmy.Čtvrtá, volgogradská etapa s písečnými a dunovými poli, pravděpodobně už natáhne časové rozestupy a stejně tak přispěje k dosaženým časům svojí délkou. Ještě předtím však účastníci i jejich doprovod budou muset překonat další 400kilometrovou úvodní spojovačku. Oba kamiony týmu de Rooy ani dnes vyzrály na Franze Echtera, jemuž etapa příliš nevyšla, a dojíždějí na úrovni čtvrtého až pátého Kamazu. Naopak odvěký domestik ruského týmu Mardějev není na domácí půdě svázán asistenčními úkoly jako na dakaru a pravděpodobně ani nemusí vézt příslušný náhradní materiál.Sledujte sestřih Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport i v živém vysílání Slovenské televize na kanále STV3 a na webu STV www.stv.sk (ikona "3" pro online vysílání vpravo nahoře ). Videosummary etapy můžete večer sledovat i na oficiálních stránkách soutěže www.silkwayrally.com.Výsledky 3. etapy, Vjazma - Lipeck, speciálka 218 km 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 02:33:11 2. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:07:49 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:11:23 4. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:11:52 5. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:12:25 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:14:17 7. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:18:18 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:18:55 9. 207 Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel van Melis NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:20:31 10.204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:21:07Průběžné výsledky po 3. etapě: 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 05:21:48 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:09:49 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:14:01 4. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:15:21 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:20:07 6. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:28:34 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:32:59 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:44:45 9. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:53:57 10.212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:59:18
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.