Ve třetím dějství Silk Way Rally Aleš Loprais stříbrný

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 14. září 2010 20:25
Sdílej:

Třetí etapa do Lipecku v divokém tempu přinsela Aleši Lopraisovi první pódiové umístění v etapě, když za sebou nechal 6 ze 7 Kamazů.

Třetí dějství následovalo 218 km dlouhou speciálku po úmorném, téměř 400kilometrovém přesunu. Aleš do ní odstartoval podle umístění z předchozího dne jako pátý, ale s touto pozicí se nehodlal smířit a vytrvale útočil. Tón etapy však udával domácí favorit Čagin, který postupně na prvním i druhém kontrolním bodu udržoval náskok na druhého kabirova, za nímž měl Aleš odstup v řádu 5-6 sekund. Závěrečných 80 kilometrů přinselo malý zvrat, Čagin ztratil okolo 15 minut defektem, u něhož mu při opravě asistoval Nikolajev, zatímco Kabirov masivně zatáhl a vyhrál etapu s náskokem přes 7 minut na Lopraise, který skončil druhý před Čaginem. Kabirov vystřídal Čagina v čele celkového pořadí a o pár minut mu poodskočil. Aleš Loprais se vyhoupl na čtvrtou příčku, když dnes dokázal předčít jak Nikolavejva s Mardějevem, tak i Franze Echtera."Rozhodli jsme se dnes mírně zaútočit a celkem to vyšlo, porazili jsme 6 ze 7 Kamazů, ale je to velice obtížné. Tak těžké etapy na úvod jsem na Dakaru nezažil, navíc se tu jede ve skutečně obrovském tempu. Spleť cestiček a pist na místních celinách vytváří doslova navigační psycho, vyžaduje to i pro navigátora stoprocentní koncentraci. Dnešní etapa byla ale jinak rozmanitá, vystřídali jsme snad všechny druhy povrchů kromě dun, ty mají mimochodem přijít už ve čtvrté etapě. Snažíme se, bijeme se o každou vteřinu, ale je to boj, navíc dvě třetiny soutěže nás ještě čekají," shrnul po dojezdu Aleš své dojmy.Čtvrtá, volgogradská etapa s písečnými a dunovými poli, pravděpodobně už natáhne časové rozestupy a stejně tak přispěje k dosaženým časům svojí délkou. Ještě předtím však účastníci i jejich doprovod budou muset překonat další 400kilometrovou úvodní spojovačku. Oba kamiony týmu de Rooy ani dnes vyzrály na Franze Echtera, jemuž etapa příliš nevyšla, a dojíždějí na úrovni čtvrtého až pátého Kamazu. Naopak odvěký domestik ruského týmu Mardějev není na domácí půdě svázán asistenčními úkoly jako na dakaru a pravděpodobně ani nemusí vézt příslušný náhradní materiál.Sledujte sestřih Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport i v živém vysílání Slovenské televize na kanále STV3 a na webu STV www.stv.sk (ikona "3" pro online vysílání vpravo nahoře ). Videosummary etapy můžete večer sledovat i na oficiálních stránkách soutěže www.silkwayrally.com.Výsledky 3. etapy, Vjazma - Lipeck, speciálka 218 km  1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  02:33:11 2.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:07:49 3.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326-9  +0:11:23 4.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326  +0:11:52 5.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326  +0:12:25 6.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:14:17 7.  203  Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd  E/NL  Iveco Trakker 4x4  +0:18:18 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +0:18:55 9.  207  Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel van Melis   NL/B  Iveco Trakker 4x4  +0:20:31 10.204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:21:07Průběžné výsledky po 3. etapě:  1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  05:21:48 2.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov   RUS  Kamaz 4326-9  +0:09:49 3.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326  +0:14:01 4.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:15:21 5.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326  +0:20:07 6.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:28:34 7.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:32:59 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +0:44:45 9.  211  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +0:53:57 10.212  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans  B  MAN TGA 18.480  +0:59:18

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.