Třetí etapa do Lipecku v divokém tempu přinsela Aleši Lopraisovi první pódiové umístění v etapě, když za sebou nechal 6 ze 7 Kamazů.
Třetí dějství následovalo 218 km dlouhou speciálku po úmorném, téměř 400kilometrovém přesunu. Aleš do ní odstartoval podle umístění z předchozího dne jako pátý, ale s touto pozicí se nehodlal smířit a vytrvale útočil. Tón etapy však udával domácí favorit Čagin, který postupně na prvním i druhém kontrolním bodu udržoval náskok na druhého kabirova, za nímž měl Aleš odstup v řádu 5-6 sekund. Závěrečných 80 kilometrů přinselo malý zvrat, Čagin ztratil okolo 15 minut defektem, u něhož mu při opravě asistoval Nikolajev, zatímco Kabirov masivně zatáhl a vyhrál etapu s náskokem přes 7 minut na Lopraise, který skončil druhý před Čaginem. Kabirov vystřídal Čagina v čele celkového pořadí a o pár minut mu poodskočil. Aleš Loprais se vyhoupl na čtvrtou příčku, když dnes dokázal předčít jak Nikolavejva s Mardějevem, tak i Franze Echtera."Rozhodli jsme se dnes mírně zaútočit a celkem to vyšlo, porazili jsme 6 ze 7 Kamazů, ale je to velice obtížné. Tak těžké etapy na úvod jsem na Dakaru nezažil, navíc se tu jede ve skutečně obrovském tempu. Spleť cestiček a pist na místních celinách vytváří doslova navigační psycho, vyžaduje to i pro navigátora stoprocentní koncentraci. Dnešní etapa byla ale jinak rozmanitá, vystřídali jsme snad všechny druhy povrchů kromě dun, ty mají mimochodem přijít už ve čtvrté etapě. Snažíme se, bijeme se o každou vteřinu, ale je to boj, navíc dvě třetiny soutěže nás ještě čekají," shrnul po dojezdu Aleš své dojmy.Čtvrtá, volgogradská etapa s písečnými a dunovými poli, pravděpodobně už natáhne časové rozestupy a stejně tak přispěje k dosaženým časům svojí délkou. Ještě předtím však účastníci i jejich doprovod budou muset překonat další 400kilometrovou úvodní spojovačku. Oba kamiony týmu de Rooy ani dnes vyzrály na Franze Echtera, jemuž etapa příliš nevyšla, a dojíždějí na úrovni čtvrtého až pátého Kamazu. Naopak odvěký domestik ruského týmu Mardějev není na domácí půdě svázán asistenčními úkoly jako na dakaru a pravděpodobně ani nemusí vézt příslušný náhradní materiál.Sledujte sestřih Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport i v živém vysílání Slovenské televize na kanále STV3 a na webu STV www.stv.sk (ikona "3" pro online vysílání vpravo nahoře ). Videosummary etapy můžete večer sledovat i na oficiálních stránkách soutěže www.silkwayrally.com.Výsledky 3. etapy, Vjazma - Lipeck, speciálka 218 km 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 02:33:11 2. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:07:49 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:11:23 4. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:11:52 5. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:12:25 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:14:17 7. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:18:18 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:18:55 9. 207 Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel van Melis NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:20:31 10.204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:21:07Průběžné výsledky po 3. etapě: 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 05:21:48 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:09:49 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:14:01 4. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:15:21 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:20:07 6. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:28:34 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:32:59 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:44:45 9. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:53:57 10.212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:59:18
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?