Třetí etapa do Lipecku v divokém tempu přinsela Aleši Lopraisovi první pódiové umístění v etapě, když za sebou nechal 6 ze 7 Kamazů.
Třetí dějství následovalo 218 km dlouhou speciálku po úmorném, téměř 400kilometrovém přesunu. Aleš do ní odstartoval podle umístění z předchozího dne jako pátý, ale s touto pozicí se nehodlal smířit a vytrvale útočil. Tón etapy však udával domácí favorit Čagin, který postupně na prvním i druhém kontrolním bodu udržoval náskok na druhého kabirova, za nímž měl Aleš odstup v řádu 5-6 sekund. Závěrečných 80 kilometrů přinselo malý zvrat, Čagin ztratil okolo 15 minut defektem, u něhož mu při opravě asistoval Nikolajev, zatímco Kabirov masivně zatáhl a vyhrál etapu s náskokem přes 7 minut na Lopraise, který skončil druhý před Čaginem. Kabirov vystřídal Čagina v čele celkového pořadí a o pár minut mu poodskočil. Aleš Loprais se vyhoupl na čtvrtou příčku, když dnes dokázal předčít jak Nikolavejva s Mardějevem, tak i Franze Echtera."Rozhodli jsme se dnes mírně zaútočit a celkem to vyšlo, porazili jsme 6 ze 7 Kamazů, ale je to velice obtížné. Tak těžké etapy na úvod jsem na Dakaru nezažil, navíc se tu jede ve skutečně obrovském tempu. Spleť cestiček a pist na místních celinách vytváří doslova navigační psycho, vyžaduje to i pro navigátora stoprocentní koncentraci. Dnešní etapa byla ale jinak rozmanitá, vystřídali jsme snad všechny druhy povrchů kromě dun, ty mají mimochodem přijít už ve čtvrté etapě. Snažíme se, bijeme se o každou vteřinu, ale je to boj, navíc dvě třetiny soutěže nás ještě čekají," shrnul po dojezdu Aleš své dojmy.Čtvrtá, volgogradská etapa s písečnými a dunovými poli, pravděpodobně už natáhne časové rozestupy a stejně tak přispěje k dosaženým časům svojí délkou. Ještě předtím však účastníci i jejich doprovod budou muset překonat další 400kilometrovou úvodní spojovačku. Oba kamiony týmu de Rooy ani dnes vyzrály na Franze Echtera, jemuž etapa příliš nevyšla, a dojíždějí na úrovni čtvrtého až pátého Kamazu. Naopak odvěký domestik ruského týmu Mardějev není na domácí půdě svázán asistenčními úkoly jako na dakaru a pravděpodobně ani nemusí vézt příslušný náhradní materiál.Sledujte sestřih Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport i v živém vysílání Slovenské televize na kanále STV3 a na webu STV www.stv.sk (ikona "3" pro online vysílání vpravo nahoře ). Videosummary etapy můžete večer sledovat i na oficiálních stránkách soutěže www.silkwayrally.com.Výsledky 3. etapy, Vjazma - Lipeck, speciálka 218 km 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 02:33:11 2. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:07:49 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:11:23 4. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:11:52 5. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:12:25 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:14:17 7. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:18:18 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:18:55 9. 207 Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel van Melis NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:20:31 10.204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:21:07Průběžné výsledky po 3. etapě: 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 05:21:48 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:09:49 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:14:01 4. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:15:21 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:20:07 6. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:28:34 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:32:59 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:44:45 9. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:53:57 10.212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:59:18
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.