Ve třetím dějství Silk Way Rally Aleš Loprais stříbrný

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 14. září 2010 20:25
Sdílej:

Třetí etapa do Lipecku v divokém tempu přinsela Aleši Lopraisovi první pódiové umístění v etapě, když za sebou nechal 6 ze 7 Kamazů.

Třetí dějství následovalo 218 km dlouhou speciálku po úmorném, téměř 400kilometrovém přesunu. Aleš do ní odstartoval podle umístění z předchozího dne jako pátý, ale s touto pozicí se nehodlal smířit a vytrvale útočil. Tón etapy však udával domácí favorit Čagin, který postupně na prvním i druhém kontrolním bodu udržoval náskok na druhého kabirova, za nímž měl Aleš odstup v řádu 5-6 sekund. Závěrečných 80 kilometrů přinselo malý zvrat, Čagin ztratil okolo 15 minut defektem, u něhož mu při opravě asistoval Nikolajev, zatímco Kabirov masivně zatáhl a vyhrál etapu s náskokem přes 7 minut na Lopraise, který skončil druhý před Čaginem. Kabirov vystřídal Čagina v čele celkového pořadí a o pár minut mu poodskočil. Aleš Loprais se vyhoupl na čtvrtou příčku, když dnes dokázal předčít jak Nikolavejva s Mardějevem, tak i Franze Echtera."Rozhodli jsme se dnes mírně zaútočit a celkem to vyšlo, porazili jsme 6 ze 7 Kamazů, ale je to velice obtížné. Tak těžké etapy na úvod jsem na Dakaru nezažil, navíc se tu jede ve skutečně obrovském tempu. Spleť cestiček a pist na místních celinách vytváří doslova navigační psycho, vyžaduje to i pro navigátora stoprocentní koncentraci. Dnešní etapa byla ale jinak rozmanitá, vystřídali jsme snad všechny druhy povrchů kromě dun, ty mají mimochodem přijít už ve čtvrté etapě. Snažíme se, bijeme se o každou vteřinu, ale je to boj, navíc dvě třetiny soutěže nás ještě čekají," shrnul po dojezdu Aleš své dojmy.Čtvrtá, volgogradská etapa s písečnými a dunovými poli, pravděpodobně už natáhne časové rozestupy a stejně tak přispěje k dosaženým časům svojí délkou. Ještě předtím však účastníci i jejich doprovod budou muset překonat další 400kilometrovou úvodní spojovačku. Oba kamiony týmu de Rooy ani dnes vyzrály na Franze Echtera, jemuž etapa příliš nevyšla, a dojíždějí na úrovni čtvrtého až pátého Kamazu. Naopak odvěký domestik ruského týmu Mardějev není na domácí půdě svázán asistenčními úkoly jako na dakaru a pravděpodobně ani nemusí vézt příslušný náhradní materiál.Sledujte sestřih Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport i v živém vysílání Slovenské televize na kanále STV3 a na webu STV www.stv.sk (ikona "3" pro online vysílání vpravo nahoře ). Videosummary etapy můžete večer sledovat i na oficiálních stránkách soutěže www.silkwayrally.com.Výsledky 3. etapy, Vjazma - Lipeck, speciálka 218 km  1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  02:33:11 2.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:07:49 3.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326-9  +0:11:23 4.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326  +0:11:52 5.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326  +0:12:25 6.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:14:17 7.  203  Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd  E/NL  Iveco Trakker 4x4  +0:18:18 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +0:18:55 9.  207  Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel van Melis   NL/B  Iveco Trakker 4x4  +0:20:31 10.204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:21:07Průběžné výsledky po 3. etapě:  1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  05:21:48 2.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov   RUS  Kamaz 4326-9  +0:09:49 3.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326  +0:14:01 4.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:15:21 5.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326  +0:20:07 6.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:28:34 7.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:32:59 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +0:44:45 9.  211  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +0:53:57 10.212  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans  B  MAN TGA 18.480  +0:59:18

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?