Loeb Fordům znovu naděloval

Loga
Loga, foto: www.rallyedefrance.com
Daniel Šupa 11. října 2008 19:27
Sdílej:

KORSIKA - 2. ETAPA; Hvězda Citroenu Loeb pokračoval i dnes ve famózní demonstraci své suverenity a vyhrál jedenáct z dvanácti zkoušek. Druhé místo drží jeho oponent v boji o titul Hirvonen a třetí je i nadále Duval. Suzuki vypadly z první desítky, kterou opanují 2 Citroeny, 4 Fordy a 4 Subaru.

Loeb vede v průběžném pořadí před čtyřmi závěrečnými zkouškami o 52 vteřin poté, co celý den nepustil Hirvonena a specialistu na asfalt ve druhé Fordu Duvala ke slovu. Až poslední zkoušku vyhrál právě Duval, ale jen o 1,3 vteřiny. „Zkoušel jsem trochu zpomalit, zatím jde vše výborně," uvedl po sobotě Loeb.

Hirvonen na tovární Citroen neměl ani dnes, jeho ztráta narůstala přímo úměrně s délkou soutěže. Záda mu kryje i nadále jeho týmový kolega Duval, který připustil, že není nezbytně nutné útočit na druhou pozici Fina a Ford si podrží pozice beze změny až do cílové vlajky.

Dobrými časy se prezentoval v polosoukromém Fordu stáje Stobart Latvala, který odskočil Solbergovu Subaru o 22 vteřin. „Odpoledne se nám dařilo a časy vypadají velmi dobře," neskrýval radost mladý jezdec, který byl z továrního Fordu sesazen pro asfaltové soutěže a vyměněn s Duvalem.

Solberg naopak přiznal zklamání, ale časový odstup není způsoben tím, že by zpomalil nebo mělo Subaru technické problémy. „Povrch je hodně kluzký a cesty zatraceně úzké, věděli jsme, že to bude náročné. Tlačil jsem co jsem mohl, ale Latvala je skvělý jezdec."

Šestou a sedmou pozici kontrolují Atkinson a Aava. Gardemeister z týmu Suzuki přišel o svojí osmou pozici po problémech s tlakem paliva na jedenácté zkoušce, ztráta 4 minut ho poslala až na 13. místo. „Chvíli jsme dokonce stáli, ale pak se to spravilo." Závěr soboty byl pro Suzuki vůbec těžký, o svoji pozici přišel i druhý pilot týmu Andersson.

Boj o osmou pozici bude zřejmě zítra nejnapínavějším, Tirabassiho, Wilsona a Ostberga dělí jen 8 vteřin. S defektem se potýkal Mikkelson, který se po včerejší penalizaci dotáhl na hranici první desítky, ale smůla ho poslala zpět na 15. místo.

 1.  Sebastien Loeb      Citroen  2h31:27.9  2.  Mikko Hirvonen      Ford      +   52.4  3.  Francois Duval      Ford      +   56.7  4.  Jari-Matti Latvala  Ford      + 1:50.6  5.  Petter Solberg      Subaru    + 2:13.0  6.  Chris Atkinson      Subaru    + 4:06.2  7.  Urmo Aava           Citroen   + 5:49.9  8.  Brice Tirabassi     Subaru    + 7:04.8  9.  Matthew Wilson      Ford      + 7:12.1 10.  Mads Ostberg        Subaru    + 7:12.7

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.