KORSIKA - 2. ETAPA; Hvězda Citroenu Loeb pokračoval i dnes ve famózní demonstraci své suverenity a vyhrál jedenáct z dvanácti zkoušek. Druhé místo drží jeho oponent v boji o titul Hirvonen a třetí je i nadále Duval. Suzuki vypadly z první desítky, kterou opanují 2 Citroeny, 4 Fordy a 4 Subaru.
Loeb vede v průběžném pořadí před čtyřmi závěrečnými zkouškami o 52 vteřin poté, co celý den nepustil Hirvonena a specialistu na asfalt ve druhé Fordu Duvala ke slovu. Až poslední zkoušku vyhrál právě Duval, ale jen o 1,3 vteřiny. „Zkoušel jsem trochu zpomalit, zatím jde vše výborně," uvedl po sobotě Loeb.
Hirvonen na tovární Citroen neměl ani dnes, jeho ztráta narůstala přímo úměrně s délkou soutěže. Záda mu kryje i nadále jeho týmový kolega Duval, který připustil, že není nezbytně nutné útočit na druhou pozici Fina a Ford si podrží pozice beze změny až do cílové vlajky.
Dobrými časy se prezentoval v polosoukromém Fordu stáje Stobart Latvala, který odskočil Solbergovu Subaru o 22 vteřin. „Odpoledne se nám dařilo a časy vypadají velmi dobře," neskrýval radost mladý jezdec, který byl z továrního Fordu sesazen pro asfaltové soutěže a vyměněn s Duvalem.
Solberg naopak přiznal zklamání, ale časový odstup není způsoben tím, že by zpomalil nebo mělo Subaru technické problémy. „Povrch je hodně kluzký a cesty zatraceně úzké, věděli jsme, že to bude náročné. Tlačil jsem co jsem mohl, ale Latvala je skvělý jezdec."
Šestou a sedmou pozici kontrolují Atkinson a Aava. Gardemeister z týmu Suzuki přišel o svojí osmou pozici po problémech s tlakem paliva na jedenácté zkoušce, ztráta 4 minut ho poslala až na 13. místo. „Chvíli jsme dokonce stáli, ale pak se to spravilo." Závěr soboty byl pro Suzuki vůbec těžký, o svoji pozici přišel i druhý pilot týmu Andersson.
Boj o osmou pozici bude zřejmě zítra nejnapínavějším, Tirabassiho, Wilsona a Ostberga dělí jen 8 vteřin. S defektem se potýkal Mikkelson, který se po včerejší penalizaci dotáhl na hranici první desítky, ale smůla ho poslala zpět na 15. místo.
1. Sebastien Loeb Citroen 2h31:27.9 2. Mikko Hirvonen Ford + 52.4 3. Francois Duval Ford + 56.7 4. Jari-Matti Latvala Ford + 1:50.6 5. Petter Solberg Subaru + 2:13.0 6. Chris Atkinson Subaru + 4:06.2 7. Urmo Aava Citroen + 5:49.9 8. Brice Tirabassi Subaru + 7:04.8 9. Matthew Wilson Ford + 7:12.1 10. Mads Ostberg Subaru + 7:12.7
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.