KORSIKA - 2. ETAPA; Hvězda Citroenu Loeb pokračoval i dnes ve famózní demonstraci své suverenity a vyhrál jedenáct z dvanácti zkoušek. Druhé místo drží jeho oponent v boji o titul Hirvonen a třetí je i nadále Duval. Suzuki vypadly z první desítky, kterou opanují 2 Citroeny, 4 Fordy a 4 Subaru.
Loeb vede v průběžném pořadí před čtyřmi závěrečnými zkouškami o 52 vteřin poté, co celý den nepustil Hirvonena a specialistu na asfalt ve druhé Fordu Duvala ke slovu. Až poslední zkoušku vyhrál právě Duval, ale jen o 1,3 vteřiny. „Zkoušel jsem trochu zpomalit, zatím jde vše výborně," uvedl po sobotě Loeb.
Hirvonen na tovární Citroen neměl ani dnes, jeho ztráta narůstala přímo úměrně s délkou soutěže. Záda mu kryje i nadále jeho týmový kolega Duval, který připustil, že není nezbytně nutné útočit na druhou pozici Fina a Ford si podrží pozice beze změny až do cílové vlajky.
Dobrými časy se prezentoval v polosoukromém Fordu stáje Stobart Latvala, který odskočil Solbergovu Subaru o 22 vteřin. „Odpoledne se nám dařilo a časy vypadají velmi dobře," neskrýval radost mladý jezdec, který byl z továrního Fordu sesazen pro asfaltové soutěže a vyměněn s Duvalem.
Solberg naopak přiznal zklamání, ale časový odstup není způsoben tím, že by zpomalil nebo mělo Subaru technické problémy. „Povrch je hodně kluzký a cesty zatraceně úzké, věděli jsme, že to bude náročné. Tlačil jsem co jsem mohl, ale Latvala je skvělý jezdec."
Šestou a sedmou pozici kontrolují Atkinson a Aava. Gardemeister z týmu Suzuki přišel o svojí osmou pozici po problémech s tlakem paliva na jedenácté zkoušce, ztráta 4 minut ho poslala až na 13. místo. „Chvíli jsme dokonce stáli, ale pak se to spravilo." Závěr soboty byl pro Suzuki vůbec těžký, o svoji pozici přišel i druhý pilot týmu Andersson.
Boj o osmou pozici bude zřejmě zítra nejnapínavějším, Tirabassiho, Wilsona a Ostberga dělí jen 8 vteřin. S defektem se potýkal Mikkelson, který se po včerejší penalizaci dotáhl na hranici první desítky, ale smůla ho poslala zpět na 15. místo.
1. Sebastien Loeb Citroen 2h31:27.9 2. Mikko Hirvonen Ford + 52.4 3. Francois Duval Ford + 56.7 4. Jari-Matti Latvala Ford + 1:50.6 5. Petter Solberg Subaru + 2:13.0 6. Chris Atkinson Subaru + 4:06.2 7. Urmo Aava Citroen + 5:49.9 8. Brice Tirabassi Subaru + 7:04.8 9. Matthew Wilson Ford + 7:12.1 10. Mads Ostberg Subaru + 7:12.7
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!