RALLY NOVÝ ZÉLAND CÍL: Neuvěřitelná smůla jezdců Fordu a skvělý výkon Martina Prokopa s Janem Tománkem. Tak by se dal stručně popsat průběh poslední etapy Rally Nový Zéland.
Až do předposlední rychlostní zkoušky to vypadalo na double pro Ford. Vedl Hirvonen před Latvalou a oba jezdci Citröenu přiznávali, že na létající Finy od konkurence prostě nemají. Jenže pak přišla osudná RZ17 a po ní bylo všechno jinak. Krátce po startu havaroval Latvala a musel pro poškození svého vozu odstoupit ze závodu. Mikko Hirvonena pak potkal defekt a ztratil cca 50 vteřin. To byla voda na mlýn pro Loeba se Sordem od Citröenu. Francouz se tak rázem ocitl v čele před týmovým kolegou a na poslední zkoušce celé rally – divácké speciálce si oba jezdci své pozice jen hlídali. A aby toho pro Ford nebylo málo, na téže zkoušce, tedy na RZ17 havaroval i Francois Duval a i on musel odstoupit, tentokráte z pátého místa celkově. Nakonec tedy výsledky v cíli jsou následující. Vyhrál Loeb o 17,5 vteřiny před Sordem. po smůle si pro třetí místo dojel Hirvonen. Čtvrtou příčku, ovšem už s výraznou ztrátou si připsal Petter Solberg, který během soutěže neustále hořekoval nad svým vozem. Pátý dojel Urmo Aava se soukromým Citröenem. Zatím nejlepšího výsledku dosáhl tým Suzuki, když se oba jeho jezdci srovnali na šestém resp. sedmém místě celkově a to v pořadí Andersson a Gardemeister. Vůbec nejlépe jak mohla, dopadla soutěž pro posádku Martin Prokop – Jan Tománek. Česká dvojice startující na Zélandu v rámci šampionátu produkčních vozů svou kategorii ovládla. Prokop zvítězil s více než půlminutovým náskokem a třešničkou na dortu je pro jihlavského pilota vůbec první umístění mezi nejlepšími deseti jezdci v mistrovství světa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?