RALLY NOVÝ ZÉLAND CÍL: Neuvěřitelná smůla jezdců Fordu a skvělý výkon Martina Prokopa s Janem Tománkem. Tak by se dal stručně popsat průběh poslední etapy Rally Nový Zéland.
Až do předposlední rychlostní zkoušky to vypadalo na double pro Ford. Vedl Hirvonen před Latvalou a oba jezdci Citröenu přiznávali, že na létající Finy od konkurence prostě nemají. Jenže pak přišla osudná RZ17 a po ní bylo všechno jinak. Krátce po startu havaroval Latvala a musel pro poškození svého vozu odstoupit ze závodu. Mikko Hirvonena pak potkal defekt a ztratil cca 50 vteřin. To byla voda na mlýn pro Loeba se Sordem od Citröenu. Francouz se tak rázem ocitl v čele před týmovým kolegou a na poslední zkoušce celé rally – divácké speciálce si oba jezdci své pozice jen hlídali. A aby toho pro Ford nebylo málo, na téže zkoušce, tedy na RZ17 havaroval i Francois Duval a i on musel odstoupit, tentokráte z pátého místa celkově. Nakonec tedy výsledky v cíli jsou následující. Vyhrál Loeb o 17,5 vteřiny před Sordem. po smůle si pro třetí místo dojel Hirvonen. Čtvrtou příčku, ovšem už s výraznou ztrátou si připsal Petter Solberg, který během soutěže neustále hořekoval nad svým vozem. Pátý dojel Urmo Aava se soukromým Citröenem. Zatím nejlepšího výsledku dosáhl tým Suzuki, když se oba jeho jezdci srovnali na šestém resp. sedmém místě celkově a to v pořadí Andersson a Gardemeister. Vůbec nejlépe jak mohla, dopadla soutěž pro posádku Martin Prokop – Jan Tománek. Česká dvojice startující na Zélandu v rámci šampionátu produkčních vozů svou kategorii ovládla. Prokop zvítězil s více než půlminutovým náskokem a třešničkou na dortu je pro jihlavského pilota vůbec první umístění mezi nejlepšími deseti jezdci v mistrovství světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.