Martin Prokop odstartoval do sobotní etapy Rally Nový Zéland jako druhý nejrychlejší jezdec v kategorii produkčních vozů. Zatímco jeho soupeři v průběhu dne chybovali, český pilot absolvoval všech šest rychlostních zkoušek bez zásadních potíží a postoupil na první místo v klasifikaci PWRC.
Již do úvodních rychlostních zkoušek druhé etapy Rally Nový Zéland vstoupil Martin Prokop ve velmi svižném tempu, aby se vzápětí dotáhl těsně za vedoucího jezdce. Ovšem na druhém místě průběžného pořadí, s minimální ztrátou na vedení, Martinovo premiérové tažení novozélandskou rally neskončilo.
Odpoledne totiž Martinovi rivalové nezvládli náročné podmínky, a zatímco jihlavský jezdec pokračoval v rozjetém tempu, chyboval nejprve průběžný leader Baldacci a brzy po něm i Novikov, který vystřídal Martina na druhém místě průběžné klasifikace. Martin Prokop s Janem Tománkem se tak rázem ocitli ve vedení soutěže s velice pohodlným, více než minutovým náskokem. Do třetí etapy tedy bude moci posádka teamu Jipocar Racing odstartovat v klidu a bez přímého ohrožení na svou vedoucí pozici.
„Bylo to náročné. Ráno jsme zkusili jet ostřeji, ale nechtěli jsme jít přes limit. Podařilo se nám zaútočit a stáhnout odstup na první místo na pouhou vteřinu. Tím jsme nakonec přinutili vedoucího Baldacciho k chybě. Taktika docela vyšla. S průběhem jsme zatím mile překvapeni, chtěli jsme si soutěž spíš užít, a nakonec se z toho vyvinul souboj o první místo. Snažíme se jet vyrovnaně, ale potkalo nás i pár krizí. Na poslední zkoušce nás potkal pomalý defekt, když nám ze zadní gumy začal ucházet vzduch, “ komentuje Martin Prokop druhou etapu.
„Vypadá to jako dobrý náskok na ostatní, ale do cíle je ještě daleko. Důležité bude neudělat chybu a udržet rytmus jako doposud. Nicméně bude to ještě hodně perné, před námi je spousta kilometrů. Tratě závěrečné etapy vedou úzkými cestami, kdy na jedné straně je skála, a na druhé pak sráz k moři ,“ upozorňuje Martin.
Průběžné pořadí PWRC po 2. etapě: 1. Prokop/Tománek (Mitsubishi Lancer EVO 9) 3:07:17.8 2. Sandell/Axelsson (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:18.8 min 3. Raum/Kütt (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:33.5 min 4. Paddon/Kennard (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:39.6 min 5. Taylor/Searle (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 2:29.8 min 6. Ketomaa/Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:32.3 min 7. Hänninen/Markkula (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 3:51.9 min 8. Sousa/Carvahlo (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 6:29.5 min
Tisková zpráva: Jipocar Racing TeamMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?