Martin Prokop odstartoval do sobotní etapy Rally Nový Zéland jako druhý nejrychlejší jezdec v kategorii produkčních vozů. Zatímco jeho soupeři v průběhu dne chybovali, český pilot absolvoval všech šest rychlostních zkoušek bez zásadních potíží a postoupil na první místo v klasifikaci PWRC.
Již do úvodních rychlostních zkoušek druhé etapy Rally Nový Zéland vstoupil Martin Prokop ve velmi svižném tempu, aby se vzápětí dotáhl těsně za vedoucího jezdce. Ovšem na druhém místě průběžného pořadí, s minimální ztrátou na vedení, Martinovo premiérové tažení novozélandskou rally neskončilo.
Odpoledne totiž Martinovi rivalové nezvládli náročné podmínky, a zatímco jihlavský jezdec pokračoval v rozjetém tempu, chyboval nejprve průběžný leader Baldacci a brzy po něm i Novikov, který vystřídal Martina na druhém místě průběžné klasifikace. Martin Prokop s Janem Tománkem se tak rázem ocitli ve vedení soutěže s velice pohodlným, více než minutovým náskokem. Do třetí etapy tedy bude moci posádka teamu Jipocar Racing odstartovat v klidu a bez přímého ohrožení na svou vedoucí pozici.
„Bylo to náročné. Ráno jsme zkusili jet ostřeji, ale nechtěli jsme jít přes limit. Podařilo se nám zaútočit a stáhnout odstup na první místo na pouhou vteřinu. Tím jsme nakonec přinutili vedoucího Baldacciho k chybě. Taktika docela vyšla. S průběhem jsme zatím mile překvapeni, chtěli jsme si soutěž spíš užít, a nakonec se z toho vyvinul souboj o první místo. Snažíme se jet vyrovnaně, ale potkalo nás i pár krizí. Na poslední zkoušce nás potkal pomalý defekt, když nám ze zadní gumy začal ucházet vzduch, “ komentuje Martin Prokop druhou etapu.
„Vypadá to jako dobrý náskok na ostatní, ale do cíle je ještě daleko. Důležité bude neudělat chybu a udržet rytmus jako doposud. Nicméně bude to ještě hodně perné, před námi je spousta kilometrů. Tratě závěrečné etapy vedou úzkými cestami, kdy na jedné straně je skála, a na druhé pak sráz k moři ,“ upozorňuje Martin.
Průběžné pořadí PWRC po 2. etapě: 1. Prokop/Tománek (Mitsubishi Lancer EVO 9) 3:07:17.8 2. Sandell/Axelsson (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:18.8 min 3. Raum/Kütt (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:33.5 min 4. Paddon/Kennard (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:39.6 min 5. Taylor/Searle (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 2:29.8 min 6. Ketomaa/Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:32.3 min 7. Hänninen/Markkula (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 3:51.9 min 8. Sousa/Carvahlo (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 6:29.5 min
Tisková zpráva: Jipocar Racing Team
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?