Díky časovému posunu odstartovala již dnes v noci první etapa Rally Nový Zéland. Nejlépe si vedl Mikko Hirvonen s Fordem. Bezchybně jede i náš Martin Prokop s produkčním Mitsubishi.
Na posádky čekala trojice rychlostních zkoušek jedoucí se dvakrát a na závěr divácká speciálka. První test vyhrál Latvala před Hirvonenem a dvojicí jezdců s továrními Citroeny. Na dvojce však zabral Hirvonen, dostal se před týmového kolegu a dostal se do čela průběžného pořadí, kde se drží i po skončení etapy. Celkově po první etapě tedy vede Hirvonen před Loebem. Náskok Fina činí 27,8 vteřiny. Loes však inkasoval 30 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Třetí místo patří po problémech Latvaly Dani Sordovi. Čtvrtý je Latvala, který měl na RZ6 lehký výlet mimo trať. Páté místo okupuje se ztrátou minuty a sedmadvaceti vteřin Francois Duval. Belgičan jede na šotolinové soutěži po delší době a tak se dá očekávat ža jeho výkony porostou s ujetými kilometry. Většina jezdců si v průběhu etapy stěžovala na trať která prý hodně klouže. Doplatili na to Atkinson s Prevotem, kteří dělali na rychlostní zkoušce číslo čtyři kotrmelec a dál již nepokračují. Není jisté ani zda nastoupí v rámci superrally. Dál nejede ani Henning Solberg. Ten startuje na Zélandu za tým Munchi´s. Henning se od začátku potýkal s technickými problémy. Ty nakonec vyústili v odstoupení v servisu, když jeho mechanici nestačili vůz opravit ve stanoveném čase. Skvělé výkony zatím na těžké rally předvádí náš Martin Prokop. en zde startuje v rámci šampionátu produkčních vozů. V první rychlostní zkoušce zajela posádka Prokop –Tománek pátý čas mezi enky, od té doby se však neustále zlepšovala a výsledkem je druhé místo se ztrátou necelých deset vteřin na Baldacciho, který vede hodnocení produkčních aut. Kompletní výsledky po první etapě naleznete zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.