Díky časovému posunu odstartovala již dnes v noci první etapa Rally Nový Zéland. Nejlépe si vedl Mikko Hirvonen s Fordem. Bezchybně jede i náš Martin Prokop s produkčním Mitsubishi.
Na posádky čekala trojice rychlostních zkoušek jedoucí se dvakrát a na závěr divácká speciálka. První test vyhrál Latvala před Hirvonenem a dvojicí jezdců s továrními Citroeny. Na dvojce však zabral Hirvonen, dostal se před týmového kolegu a dostal se do čela průběžného pořadí, kde se drží i po skončení etapy. Celkově po první etapě tedy vede Hirvonen před Loebem. Náskok Fina činí 27,8 vteřiny. Loes však inkasoval 30 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Třetí místo patří po problémech Latvaly Dani Sordovi. Čtvrtý je Latvala, který měl na RZ6 lehký výlet mimo trať. Páté místo okupuje se ztrátou minuty a sedmadvaceti vteřin Francois Duval. Belgičan jede na šotolinové soutěži po delší době a tak se dá očekávat ža jeho výkony porostou s ujetými kilometry. Většina jezdců si v průběhu etapy stěžovala na trať která prý hodně klouže. Doplatili na to Atkinson s Prevotem, kteří dělali na rychlostní zkoušce číslo čtyři kotrmelec a dál již nepokračují. Není jisté ani zda nastoupí v rámci superrally. Dál nejede ani Henning Solberg. Ten startuje na Zélandu za tým Munchi´s. Henning se od začátku potýkal s technickými problémy. Ty nakonec vyústili v odstoupení v servisu, když jeho mechanici nestačili vůz opravit ve stanoveném čase. Skvělé výkony zatím na těžké rally předvádí náš Martin Prokop. en zde startuje v rámci šampionátu produkčních vozů. V první rychlostní zkoušce zajela posádka Prokop –Tománek pátý čas mezi enky, od té doby se však neustále zlepšovala a výsledkem je druhé místo se ztrátou necelých deset vteřin na Baldacciho, který vede hodnocení produkčních aut. Kompletní výsledky po první etapě naleznete zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?