BARUM RALLY - PO 1. ETAPĚ; Obávaná sobotní etapa, složená z průjezdů legendárními testy Pindula, Zádveřice, Semetín a Troják, se uskutečnila plně pod taktovkou vozů značky Peugeot.
Dvojice Freddy Loix a Nicolas Vouilloz si na trati nedarovala ani sekundu a jejich souboj byl největší ozdobou první etapy letošní barumky. Z lepší výchozí pozice bude do zítřejšího dne vstupovat belgický pilot, jeho náskok ale činí pouhé čtyři sekundy.
Už na úvodní dnešní zkoušce soutěž opustil favorizovaný Roman Kresta, jehož peugeot na rychlostní vložce Pindula skončil mimo trať a jeho poškození neumožňovalo v soutěži pokračovat. Souboj o výhru se tedy zúžil na dvojici špičkových účastníků seriálu IRC Freddyho Loixe a Nicolase Vouilloze. Vouilloz měl po páteční speciálce menší náskok, se kterým se mu dařilo hospodařit až do šesté rychlostní zkoušky. Ve druhém průjezdu Pindulou však „zatáhl“ bývalý tovární jezdec Mitsubishi a díky výhře o devět sekund převzal otěže. Náskok se mu podařilo navýšit na Zádveřicích i Semetíně, pouze průjezd dlouhým Trojákem vyšel lépe jeho francouzskému rivalovi, který tím snížil odstup na rovné čtyři sekundy.
Kontakt s vedoucí dvojicí si po celý den držel vedoucí muž mistrovství Polska Bryan Bouffier, kvůli neuvěřitelné chybě jeho spolujezdce Xaviera Panseriho však na konto francouzského jezdce přibyla minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly. Francouzskému mladíkovi se tím výrazně přiblížil Španěl Enrique García Ojeda, jenž si po celý den s přehledem hlídal „východní blok“, tvořený českým reprezentantem Pavlem Valouškem a maďarským multišampionem Jánosem Tóthem. Smůlu měl v závěru dne Ital Luca Rossetti s dalším peugeotem, kterého na Trojáku přibrzdil defekt pneumatiky. Více než tříminutová ztráta bohužel znamenala nemilosrdný pád ze třetí příčky až na osmou pozici.
Závěrečnou zkoušku poznamenala havárie soutěžního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX posádky Michal Fiala – Tomáš Heidenreich, po níž byla vložka zastavena a závodníkům, kteří ji neodjeli, byl přidělen náhradní čas. O náročnosti soutěže svědčí i fakt, že z 97 posádek, které sjely v pátek ze startovní rampy před Velkým kinem, bude v neděli pokračovat v závodě jen 64 vozů.
Výsledky po první etapě Barum rally Zlín (po deváté rychlostní zkoušce): 1. Loix – Buymans (B, Peugeot 207 S2000) 1:25:16,2 2. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 4,0 s 3. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 1:39,8 min 4. García-Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) + 1:46,6 min 5. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:07,4 min 6. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 2:20,1 min 7. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:29,8 min 8. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 3:31,7 min 9. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 3:34,1 min 10. Casier – Miclotte (B, VW Polo S2000) + 3:54,1 min
Tisková zpráva Barum rally ZlínMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?