Barum Rally Zlín další fází testů Fabie S2000

Škoda Motorsport
Škoda Motorsport, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 21. srpna 2008 20:19
Sdílej:

Prototyp speciálu Fabia Super 2000 se představí v rámci testování poprvé v roli předjezdce na letošní Barum Rally ve Zlíně. Je to další krok na cestě k úspěšné homologaci vozu.

"Možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet je pro nás nesmírně cennou zkušeností. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měly posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následnému nasazení do soutěží; a to jak na národní, tak i mezinárodní úrovni", prohlásil Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport. Podle Hrabánka bude automobilka úzce spolupracovat i s importérskými zastoupeními Škoda Auto a plánuje též nabídnout vůz privátním týmům. Homologace vozu je plánována na konec roku 2008. Testování Fabie Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a byly vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední soutěžní jezdci; Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager, či finský exšampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz. Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000: Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm; Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina); Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol; Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční; Spojka: AP Racing – 184 mm; Tlumiče: Reiger Racing systém; Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu; Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina); Elektronika: Magneti Marelli zdroj: www.skoda-auto.cz
Témata:
Stalo se