Sebastien Loeb odvedl perfektní práci, když s přehledem vyhrál 30 kilometrů dlouho rychlostní zkoušku Panzerplatte. Jeho stájový kolega Dani Sordo na něj ztrácí více než 35 vteřin. Frenchmanův výkon je příjemně vyrovnaný a jede v dobré pohodě.
Pokud ho nepotkají technické problémy, je na dobré cestě za vítězstvím. „Je to čistý závod, nemusím jet úplně na hraně a technika nám zatím šlape bez problémů. Nejsem nucen riskovat,“ řekl Francouz. „Během rána jsme našli ideální rytmus, máme perfektní vůz. Co více si přát?“, pousmál se. Sordo, který na rychlostní zkoušku Panzerplatte použil stejný typ pneumatik jako Loeb. Dani Sordo je se svým výkonem spokojen. „Auto jede mnohem lépe než včera. Tak tohle je opravdu moje auto!“, řekl Sordo s hlavou hrdě vztyčenou. „Seb je daleko před námi. Moji prací je udržet za sebou Hirvonena. Bude to důležité do dalšího průběhu šampionátu,“ zamyslel se Španěl. Hirvonen je třetím nejrychlejším jezdcem. Bohužel je frustrován náskokem Citroenu. On a jeho stájový kolega Jari-Matti Latvala před Panzerplattem vyměnili pneumatiky. „Není to dobré,“ řekl Fin. „Cítím se dobře, ale ztrácíme více než bychom chtěli. Auto je přetáčivé, ale také to může být špatně zvolenými pneumatikami,“ dodal. Po silném startu do páteční etapě, se Francois Duval po 10. vložce propadl hluboko za Hirvonena. Stobartův jezdec dojel do cíle bez předního nárazníku. „Jedeme v extrémních podmínkách. Cesta je hodně rozbitá a poškozuje nám to vůz,“ zlobil se. Petter Solberg a Chris Atkinson se stále drží na šestém a sedmém místě. Citroenův soukromník Urmo Aava uzavírá bodovanou osmičku. Díky nehodě nabral Latvala také 30 sekundovou penalizaci, protože přijel do časovky 3 minutovým zpožděním. Na Panzerplattu ztratil několik dalších vteřin. „Auto je v pořádku. Problém je ve mně, ztratil jsem rytmus,“ řekl Fin, který se propadl na desáté místo absolutního pořadí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?