Sebastien Loeb odvedl perfektní práci, když s přehledem vyhrál 30 kilometrů dlouho rychlostní zkoušku Panzerplatte. Jeho stájový kolega Dani Sordo na něj ztrácí více než 35 vteřin. Frenchmanův výkon je příjemně vyrovnaný a jede v dobré pohodě.
Pokud ho nepotkají technické problémy, je na dobré cestě za vítězstvím. „Je to čistý závod, nemusím jet úplně na hraně a technika nám zatím šlape bez problémů. Nejsem nucen riskovat,“ řekl Francouz. „Během rána jsme našli ideální rytmus, máme perfektní vůz. Co více si přát?“, pousmál se. Sordo, který na rychlostní zkoušku Panzerplatte použil stejný typ pneumatik jako Loeb. Dani Sordo je se svým výkonem spokojen. „Auto jede mnohem lépe než včera. Tak tohle je opravdu moje auto!“, řekl Sordo s hlavou hrdě vztyčenou. „Seb je daleko před námi. Moji prací je udržet za sebou Hirvonena. Bude to důležité do dalšího průběhu šampionátu,“ zamyslel se Španěl. Hirvonen je třetím nejrychlejším jezdcem. Bohužel je frustrován náskokem Citroenu. On a jeho stájový kolega Jari-Matti Latvala před Panzerplattem vyměnili pneumatiky. „Není to dobré,“ řekl Fin. „Cítím se dobře, ale ztrácíme více než bychom chtěli. Auto je přetáčivé, ale také to může být špatně zvolenými pneumatikami,“ dodal. Po silném startu do páteční etapě, se Francois Duval po 10. vložce propadl hluboko za Hirvonena. Stobartův jezdec dojel do cíle bez předního nárazníku. „Jedeme v extrémních podmínkách. Cesta je hodně rozbitá a poškozuje nám to vůz,“ zlobil se. Petter Solberg a Chris Atkinson se stále drží na šestém a sedmém místě. Citroenův soukromník Urmo Aava uzavírá bodovanou osmičku. Díky nehodě nabral Latvala také 30 sekundovou penalizaci, protože přijel do časovky 3 minutovým zpožděním. Na Panzerplattu ztratil několik dalších vteřin. „Auto je v pořádku. Problém je ve mně, ztratil jsem rytmus,“ řekl Fin, který se propadl na desáté místo absolutního pořadí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.