Frenchman, jenž v Německu vyhrál již sedmkrát, včera famózně odstartoval do úvodní etapy. Loebova zbraň Citroen C4 WRC se v Trieru vrátila do čela startovního pole.
Zatímco Sebastianovi jde vše dle očekávání výborně, jeho největší rival Hirvonen překvapil svým výkonem na asfaltu. „Jistě, Mikko je velmi dobrý a tlačí ostře na pilu,“ řekl Loeb. „Dnes odpoledne jsem byl na limitu a bylo pro mě velmi obtížné udržet si náskok. Uvidíme, jak se bude dařit v sobotních vložkách, které jsou technicky velmi náročné,“ doplňuje úřadující mistr světa Loeb. Hirvonen, který vede o bod před Loebem v pořadí jednotlivců, zmínil, že se v sobotní etapě pokusí před Francouze dostat. „Vím, že jsme nyní rychlejší než kdykoli předtím. Důležité ale bude najít se i později,“ řekl Hirvonen. „Teď doufám, že budeme ve formě po celý zbytek rally. Plán je jednoduchý, zaměříme se čistě na útok,“ doplnil létající Fin. Loebův stájový kolega Dani Sordo držel v pátek druhé místo, dokud ho nepředjel Hirvonen. Španěl si postěžoval na technické problémy v pozdějších rychlostních zkouškách. „Vyvážení vozu je lepší, ale na tvrdých pneumatikách bohužel ztrácím drahocenný čas,“ řekl Sordo. Během soboty se Loebův stájový kolega zaměří na útočení na Hirvonena. „Je možné, že Mikko nebude tak rychlý, jak by si přál. Možné je všechno,“ doplnil Španěl. Stobartův asfaltový rekrut Francois Duval si rovněž nevede špatně. Zlobilo ho však pomalé řazení a nedotáčivost jeho vozidla. „V servisu vyměnili diferenciál a tlumiče. Rychlejší jsem bohužel nebyl. Musím zrychlit,“ pokrčil rameny Francouz. Jari-Mari Latvala přenocoval na pátém místě. „Je to ok, zlepšili jsme se a auto jede dobře. Chtěl bych pochválit svůj tým,“ usmál se. „Samozřejmě, nejsme tak rychlí jako borci přede mnou, ale potřebujeme zlepšovat vůz krok za krokem. Doufám, že za sebou udržíme Subaru. Bude to velmi těžké,“ přemýšlel Latvala. Petter Solberg a Chris Atkinson si udržují pozice v top desítce.
Foto: wrc.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.