Frenchman, jenž v Německu vyhrál již sedmkrát, včera famózně odstartoval do úvodní etapy. Loebova zbraň Citroen C4 WRC se v Trieru vrátila do čela startovního pole.
Zatímco Sebastianovi jde vše dle očekávání výborně, jeho největší rival Hirvonen překvapil svým výkonem na asfaltu. „Jistě, Mikko je velmi dobrý a tlačí ostře na pilu,“ řekl Loeb. „Dnes odpoledne jsem byl na limitu a bylo pro mě velmi obtížné udržet si náskok. Uvidíme, jak se bude dařit v sobotních vložkách, které jsou technicky velmi náročné,“ doplňuje úřadující mistr světa Loeb. Hirvonen, který vede o bod před Loebem v pořadí jednotlivců, zmínil, že se v sobotní etapě pokusí před Francouze dostat. „Vím, že jsme nyní rychlejší než kdykoli předtím. Důležité ale bude najít se i později,“ řekl Hirvonen. „Teď doufám, že budeme ve formě po celý zbytek rally. Plán je jednoduchý, zaměříme se čistě na útok,“ doplnil létající Fin. Loebův stájový kolega Dani Sordo držel v pátek druhé místo, dokud ho nepředjel Hirvonen. Španěl si postěžoval na technické problémy v pozdějších rychlostních zkouškách. „Vyvážení vozu je lepší, ale na tvrdých pneumatikách bohužel ztrácím drahocenný čas,“ řekl Sordo. Během soboty se Loebův stájový kolega zaměří na útočení na Hirvonena. „Je možné, že Mikko nebude tak rychlý, jak by si přál. Možné je všechno,“ doplnil Španěl. Stobartův asfaltový rekrut Francois Duval si rovněž nevede špatně. Zlobilo ho však pomalé řazení a nedotáčivost jeho vozidla. „V servisu vyměnili diferenciál a tlumiče. Rychlejší jsem bohužel nebyl. Musím zrychlit,“ pokrčil rameny Francouz. Jari-Mari Latvala přenocoval na pátém místě. „Je to ok, zlepšili jsme se a auto jede dobře. Chtěl bych pochválit svůj tým,“ usmál se. „Samozřejmě, nejsme tak rychlí jako borci přede mnou, ale potřebujeme zlepšovat vůz krok za krokem. Doufám, že za sebou udržíme Subaru. Bude to velmi těžké,“ přemýšlel Latvala. Petter Solberg a Chris Atkinson si udržují pozice v top desítce.
Foto: wrc.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?