Pod taktovkou Škody Motorsport se během posledních dnů uskutečnilo hned několik testování nové mladoboleslavské zbraně – Škody Fabia S2000. Testovalo se v Bělé pod Bezdězem a na rychlostní zkoušce Rally Bohemia v Navarově.
Náš spolupracovník Martin Trdla se byl včera podívat právě v Navarově a samozřejmě že si s sebou nezapomněl vzít foťák. Přinášíme vám tak první fotky Fabie se světelnou rampou. Celého několika denního testování se měl zúčastnit i inženýr z Francouzského týmu Oreca, který staví pro Škodu motor do Fabie S2000. Cílem testování tak zřejmě bylo ozkoušení světelné rampy a vylepšení vlastností motoru. První úkol se zřejmě podařil. I když podle Martina Trdly zejména na začátku testu byly se světelnou rampou nějaké problémy. Ty však tým vyřešil. Během včerejšího testu se na Fabii i měnila převodovka, jinak se však vůz choval a jevil jako bezproblémový. Jediná viditelná, či spíše slyšitelná změna oproti minulým testům byla ta, že Fabia už při přeřazování „nestřílela“ jak tomu bylo v minulosti. Ještě třeba podotknout, že testovacím jezdcem byl opět Jan Kopecký a jednalo se pravděpodobně o poslední výraznější testování před prvním nasazením Fabie. To se, jak už jsme dříve informovali, uskuteční v rámci Barum Rally Zlín a Jan Kopecký bude vodit Fabii jako předjezdec.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?