Po úspěchu na Středoevropské rallye, který nastartoval závodní program Loprais Tatra Teamu na letošní rok, vyráží tým na druhý svůj letošní závodní podnik zpět namísto činu, do maďarského Veszprému.
Ve dnech 22.-24.8. 2008 se na rychlých a prašných tratích vojenského prostoru v okolí Veszprému uskuteční další ročník maďarské Baji, podniku patřícího do oficiálního kalendáře FIA pro Světový pohár v cross country bajas, tedy kratších soutěžích maratónského typu, stejně tak i oficiální součásti českého, slovenského a maďarského šampionátu v cross-country rally. Po léta je na maďarský podnik připuštěna účast kamionů a nejeden tým ze světové špičky ji už využil ke kvalitnímu testování, což je i případ Loprais Tatra Teamu.
Loprais Tatra Team na soutěž vyráží ve složení racionálně zredukovaném v porovnání se Středoevropskou rallye a nasazuje jeden závodní vůz do soutěže a jeden asistenční automobil. Složení posádek je následující:
Tatra 815 4x4 (závodní vůz) Aleš Loprais Milan Holáň Ladislav Lála
Tatra 815 4x4 (asistence, 3. místo na Dakaru 2007) Leo Loprais Michal Ptáček
Fiat Ducato Caravan (doprovodný vůz) Milan Loprais Luboš Kýpeť
Tým vyráží na soutěž samozřejmě s ambicemi na celkové vítězství mezi kamiony, když nejtěžší kategorie bude čítat minimálně deset posádek a zařazení kategorie kamionů do třídy Open dává možnost účasti i některým nestandardním, ale velmi zajímavým vozidlům bez oficiální homologace FIA. Snad i podstatnějším důvodem je ověření dalších poznatků při systematickém vývoji závodního vozu.
"Zejména úpravy podvozku a hledání nového setupu pružení a tlumení nám zabraly znovu hodně času, i když jsme si dříve mysleli, že se vůz chová optimálně. Sám jsem navštívil vývojové pracoviště Foxu a výsledkem je nové nastavení tlumičů a hydraulických dorazů polonáprav, které nám umožní další zrychlení směrem k agresivnější technické jízdě rallyového typu. V jízdních vlastnostech auta nastal další krok vpřed proti Středoevropské rallye. A v neposlední řadě: maďarské tratě soutěž jsou velmi rychlé. Snad právě zde otestujeme chlazení motoru za naprosto extrémních teplotních podmínek," shrnuje své poznatky Aleš Loprais.
Soutěž krátkou superspeciálkou u Balatonfüredu 22. srpna a poté následují dvě mimořádně intenzivní etapy, s délkami speciálních úseků odpovídajícími Středoevropské rallye, budou také lokalizovány na stejných tratích. "Na Dakaru v Jižní Americe nás může potkat jakýkoliv extrém co do klimatických podmínek i do profilu tratě. Příprava v této fázi sezony je tedy velmi žádoucí.Jsme rádi, že takto kvalitní soutěžní testy můžeme absolvovat v relativní blízkosti domova, kam snadno dorazí i čeští fanoušci, které tímto do Veszprému rádi zveme," dodává manažer týmu Milan Loprais.
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?