Šestnáctý ročník IMPROMAT Rallysprintu Kopná bude mít mezinárodní účast. Celkem 119 posádek ze 4 států Evropy (Česká republika, Slovensko, Polsko a Itálie) můžeme očekávat na startu slušovického rallyesprintu.
Bezesporu největším lákadlem pro diváky bude souboj tří ostrých Peugeotů 207 S2000, které osedlají Josef Peták a dva Romanové Kresta s Odložilíkem. Na medailové příčky pomýšlí rovněž zkušený Polák Grzegorz Grzyb a Jaromír Tarabus (oba Fiat Grande Punto Abarth S2000), který se na rally Bohemia radoval z životního úspěchu, když si dojel pro bronz. Velká očekávání se vkládají do dvou Škod Octavií specifikace WRC. Jednou se může pochlubit Karel Trněný a druhou Slovák Igor Drotár. S těmito vozy budou rovnocennými soupeři skupině S2000. Nejpočetněji je obsazena třída N4 nad 2000 ccm, kde najdeme celkem 32 vozů. O body z mistrovství republiky se utká 106 automobilů. Ve volném poháru odstartuje 13 jezdců. Z vozového parku 16 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí startovního pole letošní Kopné jsou vedle 14 smíšených posádek i dvě vyloženě dámské dvojice a to Eva Vykydalová a Iva Víchová.
Celkem přihlášeno: 119 posádek Počet států: 4 (Česká republika - 109, Slovensko - 8, Polsko - 1, Itálie - 1) Prioritní jezdci: FIA B: 1 (Roman Kresta) ASN: 11 (Josef Peták, Karel Trněný, Josef Semerád, Roman Odložilík, Jaromír Tarabus,Igor Drotár, Jan Jelínek, Antonín Tlusťák, Lubomír Minařík - CZ, Grzegorz Grzyb - PL, Peter Gavlák - SK)
Mistrovství České republiky ve sprintrally (106 vozů) Rozdělení podle skupin: Skupina A: 33 vozů Skupina N: 60 vozů Skupina S: 10 vozů Třída D9: 3 vozy
Rozdělení podle objemových tříd: N1 do 1400 ccm: 5 N2 1401 - 1600 ccm: 12 N3 1601 - 2000 ccm: 11 N4 nad 2000 ccm: 32 A5 do 1400 ccm: 16 A6 1401 - 1600 ccm: 11 A7 1601 - 2000 ccm: 6 S1 do 2000ccm: 3 S2 nad 2000 ccm: 7 Volný pohár pořadatele: (13 vozů) Rozdělení podle skupin: SA: 2 HA: 11 Skupina V: 0 Zvláštní klasifikace VK: 0 Počet značek: 16 Škoda - 35, Mitsubishi - 28, Honda - 11, Renault - 7, Peugeot - 6, Volkswagen - 6, Citroën - 5, Suzuki - 4, Ford - 4, Opel - 3, Fiat - 2, Subaru - 2, Nissan - 2, BMW - 2, Seat - 1, Toyota - 1 Smíšené posádky: 14 Josef Peták - Alena Benešová, Jan Sýkora - Martina Škardová, Lumír Firla - Petra Mynářová, Filip Blahout - Kateřina Blahoutová, Jiří Hladík - Marcela Dolečková, Milan Šimeček - Michaela Urbášková, Josef Čermák - Anna Maťková, Otakar Hanáček - Pavla Šnoblová, Johann Drapela - Corina Konrad-Lustig, Jiří Sutr - Petra Veselá, Zbyněk Krestýn - Jana Krestýnová, Zbyněk Hrabec - Zuzana Chvojková, Vladimír Mandík -Michaela Mandíková, Pavel Vaculík - Eva Žaludková Dámské posádky: 2 Eva Vykydalová - Ivona Vyštějnová, Iva Víchová - Klára Šillerová Tisková zpráva Impromat Rallysprint Kopná
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.