Druhou etapou pokračovala v pátek Rally Russia, která je součástí Intercontinental Rally Challenge.
Páteční etapa se skládala se čtyř rychlostních testů a každý z nich měřil téměř třicet kilometrů. Včerejší charakter etapy byl velmi podobný rychlým finským soutěžím, v páteční etapě naopak čekaly na posádky erzety vedoucí po rozbitých cestách s hlubokými vyjetými kolejemi a povalujícími se nebezpečnými balvany. Do páteční etapy vstoupila posádka Jan Kopecký-Petr Starý výborně, neboť v úvodní erzetě dnešního programu dosáhla dvojice týmu Motorsport Kopecký třetího času a tím se posunula na vynikající stříbrnou pozici průběžného hodnocení Rally Russia. Bohužel hned v následujícím testu ležící balvan za horizontem prorazil pneumatiku soutěžního speciálu Peugeot 207 S2000 a česká posádka si připsala čtyřminutovou ztrátu. Následoval pokles v průběžném pořadí až na jedenáctou příčku. Během dvou závěrečných rychlostních zkoušek dnešní etapy se ještě Jan Kopecký dokázal vrátit do desítky nejlepších a do poslední etapy odstartuje z průběžné sedmé pozice.
„Pochopitelně jsem zklamán. Ačkoliv jsme očekávali v dnešní etapě rychlostní zkoušky, ve kterých bude silně hrozit vzhledem k povrchu testů nebezpečí defektu, nelze tomuto riziku nikdy stoprocentně předejít. V úvodním testu jsme se posunuli v průběžném hodnocení na druhou pozici. Ve druhé dopolední rychlostní zkoušce však v pasáži několika zatáček ležel za horizontem vyhrabaný balvan přímo ve stopě. Když jsem jej zaregistroval, nešlo zamezit střetu s tímto kamenem, který následně prorazil pneumatiku. Část erzety jsme ještě absolvovali s defektem, ale pak jsme museli kolo měnit na rychlostním testu, neboť do cíle nejdelší vložky soutěže bylo ještě daleko. Dnes nás opustilo štěstí, neboť soutěž byla velmi dobře rozjetá. Teď nám nezbývá nic jiného než se pokusit v závěrečné etapě ztrátu snížit a dosáhnout co nejlepšího možného umístění,“ řekl jezdec Jan Kopecký. TZ Motorsport Kopecký
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?