Je tu! Je tu! Ozývali se fanouškové Marcuse Gronholma, když ho poprvé uviděli. Finský dlouhán startující s vozem Ford Fiesta ERC nezmeškal svůj debut v odvětví motosportu, ve kterém neměl zatím žádné zkušenosti.
Šesté dějství mistrovství Evropy v rallyekrosu pokračovalo první červencový víkend ve švédském Höljes.
Závodnická legenda již od samotného úvodu dokazovala, že to s ní její soupeři rozhodně lehké mít nebudou.
Kvalifikační rozjížďky nejsilnější divize se odehrávaly v dramatickém duchu, když se mezi sebou přetahovali veteráni Kenneth Hansen, Andreas Eriksson a Michael Jernberg . V divizi 2 se odehrával duel mezi Tomášem Kotkem a Roman Častoralem, ze kterého nakonec vzešel vítězně obhajující šampión Kotek. Do nedělního finále A se na pole position kvalifikoval létající Fin díky nejrychlejším časům během kvalifikačních rozjížděk. Když zhasla červená světla, vyrazil dopředu jako raketa a pro vítězství si dojel způsobem start – cíl.
„Nemohu popřít, že v takový skvělý výsledek jsem ani nedoufal. Dařilo se mi během celého víkendu. Bylo to úžasné, usadit se znovu do závodního kokpitu. Užíval jsem si ten pocit ze silného vozu. Opravdu jsem to nečekal,“ svěřil se po závodě Marcus.
Dvojnásobný světový šampión v rally tak znovu dokázal, že mu není cizí nic, co voní po spáleném benzínu. Od nynějška s ním musí počítat i jezdci ze stále více se zviditelňujícího se rallyekrosového mistrovství Evropy.
„Díky motokrosu, kterému se věnuji ve volném čase jsem si lépe zvykl na odlišné podmínky v rallyekrosu. Velmi mi pomohli také diváci. Přišlo jich více než dva a půl tisíce a hnali mě za vítězstvím. Také moje strategie vyšla náramně. Zkoušel jsem spojit perfektní start s vytrvalostí a to se povedlo. Auta z divize 1 jsou velmi talentovaná. Mají téměř dvakrát více výkonu než speciály WRC!,“ pokračoval Grönholm, jenž si ze Švédska odváží mnoho pozitivních zkušeností.
Evropský šampionát pokračuje po letní přestávce závodem v belgickém Maasmechelenu 8. – 10. srpna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?