Je tu! Je tu! Ozývali se fanouškové Marcuse Gronholma, když ho poprvé uviděli. Finský dlouhán startující s vozem Ford Fiesta ERC nezmeškal svůj debut v odvětví motosportu, ve kterém neměl zatím žádné zkušenosti.
Šesté dějství mistrovství Evropy v rallyekrosu pokračovalo první červencový víkend ve švédském Höljes.
Závodnická legenda již od samotného úvodu dokazovala, že to s ní její soupeři rozhodně lehké mít nebudou.
Kvalifikační rozjížďky nejsilnější divize se odehrávaly v dramatickém duchu, když se mezi sebou přetahovali veteráni Kenneth Hansen, Andreas Eriksson a Michael Jernberg . V divizi 2 se odehrával duel mezi Tomášem Kotkem a Roman Častoralem, ze kterého nakonec vzešel vítězně obhajující šampión Kotek. Do nedělního finále A se na pole position kvalifikoval létající Fin díky nejrychlejším časům během kvalifikačních rozjížděk. Když zhasla červená světla, vyrazil dopředu jako raketa a pro vítězství si dojel způsobem start – cíl.
„Nemohu popřít, že v takový skvělý výsledek jsem ani nedoufal. Dařilo se mi během celého víkendu. Bylo to úžasné, usadit se znovu do závodního kokpitu. Užíval jsem si ten pocit ze silného vozu. Opravdu jsem to nečekal,“ svěřil se po závodě Marcus.
Dvojnásobný světový šampión v rally tak znovu dokázal, že mu není cizí nic, co voní po spáleném benzínu. Od nynějška s ním musí počítat i jezdci ze stále více se zviditelňujícího se rallyekrosového mistrovství Evropy.
„Díky motokrosu, kterému se věnuji ve volném čase jsem si lépe zvykl na odlišné podmínky v rallyekrosu. Velmi mi pomohli také diváci. Přišlo jich více než dva a půl tisíce a hnali mě za vítězstvím. Také moje strategie vyšla náramně. Zkoušel jsem spojit perfektní start s vytrvalostí a to se povedlo. Auta z divize 1 jsou velmi talentovaná. Mají téměř dvakrát více výkonu než speciály WRC!,“ pokračoval Grönholm, jenž si ze Švédska odváží mnoho pozitivních zkušeností.
Evropský šampionát pokračuje po letní přestávce závodem v belgickém Maasmechelenu 8. – 10. srpna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.