Přesně za měsíc odstartuje V. CEBIA RALLYE PELHŘIMOV 2008 – Memoriál Tomáše Vojtěcha, která je součástí MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally 2008, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a volný pohár pořadatele.
Pelhřimovská rally se dále započítává do Mistrovství České republiky v rally juniorů a Poháru mládeže v rally. Agilní organizátoři z Rallye Klubu Pelhřimov v AČR pod vedením Richarda Gnojka připravili soutěž na Pelhřimovsku a Pacovsku v termínu 1. - 2. srpna 2008. Ředitelství V. CEBIA RALLY PELHŘIMOV 2008 – Memoriál Tomáše Vojtěcha a zázemí samotné rally nalezne nový prostor v reprezentativních prostorách Městského úřadu na Masarykově náměstí v Pelhřimově. Servisní parkoviště se po roční odmlce vrací do prostor areálu letiště u obce Částkovice. „Seznamovací jízdy se uskuteční během pátečního dne od 7 do 17 hodin. V itineráři soutěže najdeme čtyři úseky rychlostních zkoušky, které se pojedou dvakrát. Odpoledne proběhnou administrativní a technické přejímky od 13 do 17:30 hodin v areálu objektu Silnice Hejda v Pelhřimově. Rovněž v letošním roce máme na programu páteční podvečerní slavnostní start od 18 hodin na Masarykově náměstí v Pelhřimově spojený s představením posádek, jenž se uskuteční od nejvyššího startovního čísla po nejnižší. Tento slavnostní start je pro všechny posádky povinný i se soutěžním vozem. Složení moderátorské dvojice bude příjemným překvapením pro všechny fanoušky rally“ uvedl Richard Gnojek, ředitel rally. Samotná rally má ostrý start v sobotu 2. srpna v 9 hodin přímo ze servisního areálu na letišti u obce Částkovice. Na početné startovní pole čeká celkem 268 km dlouhá trať, která obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 65 km. „V minulých dnech jsme částečně pozměnili trať. Vedla nás k tomu tragická událost na Horácké rally, kde zahynula posádka Miroslav Levora, Pavla Třebínová. Nechceme zůstat lhostejní k tomu, co se stalo v Třebíči. Rychlostní zkoušky jsme konzultovali s předním českým jezdcem Josefem Petákem, neboť jsme chtěli znát názory a připomínky předních jezdců. Nakonec jsem se rozhodli vypustit rychlostní zkoušku Nová Cerekev vedoucí z Lidmaně právě do Nové Cerekve. Tento rychlý a nebezpečný úsek, kde by soutěžní vozy jely značnou rychlostí mezi vzrostlými stromy, jsme nahradili loňským osvědčeným úsekem z Nové Cerekve do Proseče-Obořiště. V nejbližší době bude vydán nový časový harmonogram a prováděcí ustanovení,“ vysvětlil Gnojek. V cíli se první posádka objeví na pelhřimovském náměstí v sobotu krátce před 17. hodinou. Pořadatelé připravují opět bohatý doprovodný program na pelhřimovském náměstí. Vyhlášení výsledků, rozdílení cen a bohatá tombola pro posádky proběhnou v servisním parkovišti v areálu letiště u obce Částkovice. Další informace naleznete na internetové stránce
www.rallye-pelhrimov.cz, kde najdete každý den aktualizovaný seznam přihlášených posádek. „V pondělí jsme začali přijímat přihlášky. Jako první se přihlásila pražská dvojice Jiří Janecký, Milan Pokorný na voze Škoda Fabia ve třídě A5. Uzávěrka přihlášek končí v neděli 20. července. Předpokládáme, že na startu přivítáme více než sto soutěžících. Závěrem bych chtěl, všechny soutěžní posádky a diváky pozvat začátkem srpna do Pelhřimova. Těšíme se na Vás, přátelé motoristického sportu,“ uzavřel Gnojek. Tisková zpráva Rally PelhřimovMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.