Vítězem jubilejního pětatřicátého ročníku Rally Bohemia se stala posádka Roman Kresta – Petr Gross na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Jejich největší soupeř Václav Pech musel ze soutěže předčasně odstoupit, když se mu na testu číslo třináct odporoučela převodovka.
Roman Kresta si tak v poslední zkoušce pohlídal s jistotou vedení a zvítězil po šesté v Rally Bohemia. Po třech vítězstvích s Octavií WRC, jednom s Peugeotem 206 WRC a loňském vítězství s Mitsubishi, tak letos na svůj účet připsal další skalp z této soutěže. Na druhém místě dojel po celou dobu velmi jistě jedoucí Pavel Valoušk. Jeho ztráta na Krestu činí tři minuty a osmnáct vteřin. Jak sám Valda dnes přiznal, po delší závodnické pauze neměl nárok na udržení tempa Kresty s Pechem a tak se soustředil na boj o třetí příčku. Odstoupení Pecha mu však zajistilo místo druhé. Na třetím místě finišoval Míra Tarabus a připsal si tak svůj zatím zřejmě nejlepší a nejcenější výsledek v dosavadní kariéře. Nutno podotknout že k tomuto výsledku mu dopomohly problémy soupeřů, ale na to se historie ptát nebude… Ještě před posledním testem byl na čtvrtém místě Jarek Orsák. Poslední zkoušku s číslem čtrnáct však jel na blinkry a nakonec skončil v příkopě. Do cíle sice dojel, ale propadl se až do druhé desítky konečného pořadí. Na čtvrtém místě nakonec tedy skončil Karel Trojan. Jistý výkon znamenal páté místo v cíli pro Štajfa. Ten bude určitě s výsledkem nakonec spokojen. Uvidíme co řekne ke svému výkonu. Za zmínku stojí jistě ještě deváté místo Jana Šlehofera, který se stal s vozem Fiat Punto S1600 zároveň nejrychlejším jezdcem na voze s jednou poháněnou nápravou. K odstoupivším posádkám se nakonec určitě nerad přidal Roman Odložilík, kterého před posledním testem zradilo řízení jeo Peugeotu 207 S2000. Tolik v krátkosti výsledky. Celkové obsáhlejší shrnutí letošní Rally Bohemia i s fotkami našich fotografů Vám přineseme nejpozději v úterý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.