Kromě hlavního závodu byl k vidění i zajímavý doprovodný program a vyvrcholení zajistili Italové s legendárními Lanciami.
Nejprve se na okruhu objevilo několik historických vozů MG a na chvíli také Ford RS200 a Audi Quattro S1 pilotované Ladislavem Křečkem. Po jízdě poprosil místní hlasatel v rozhovoru Ladislava Křečka o jeho dojmy z jízdy s tímto vozem. Pan Křeček nejprve mluvil o tom, že to pro něj byl výjmečný zážitek, neboť pamatuje doby, kdy jsme u nás mohli tato auta vidět jen v televizi a v časopisech, a teď se mohl s tímto autem svézt. Dojem z úžasného auta mu prý ale pokazilo, že bylo obuté na běžných pneumatikách, a tak nemohl zdaleka zkusit co vlasně umí.
Pak se přihnali jezdci hlavního závodu Bohemia Rally. Jako už tradičně v Sosnové, startovala vždy dvě auta současně, jedno na vnější dráze, druhé na vnitřní. Vnější dráha má úsek na šotilině zatímco vnitřní se klikatí zatáčkami na autodromu a vede na most. Jedou se dvě kola přičemž přejezdem přes most si auta prohodí dráhy pro druhé kolo. Je to divácky velmi atraktivní, neboť v cíli druhého kola je jasně vidět kdo byl rychlejší. Nejrychlejší čas zajel Josef Peták s vozem Peugeot 207 S2000. Za ním čtyři Mitsubishi Lancer EVO IX - Václav Pech, Karel Trojan, Roman Kresta a Jaroslav Orság.
Hned po autech hlavního závodu startovala auta "Historic Show". To je závod aut, která jezdila rally dříve. Většinu startovního pole této kategorie tvoří domácí jezdci, ale je tu i celá řada zahraničních posádek a některé z nich přijely s opravdovými skvosty. Mohli jsme tak vidět v plném tempu například Opel Ascona A, Audi Quattro či Saab 900. Někteří jezdci jeli se svými miláčky docela opatrně, jiní jeli naopak velmi rychle. Je škoda, že se autům v této kategorii oficiálně neměří čas. Srovnání s dnešními auty by jistě bylo zajímavé.
Úplně nakonec udělal pěknou šou pro diváky italský tým Lancia. Italové startovali jako poslední. Věděli, že za nimi už nikdo není, a tak si střihli několik okruhů navíc ve slušném tempu. Napřed jsme viděli dvakrát Stratos versus 037 a nakonec dva Stratosy najednou. Bylo vidět, že Italy okruh v Sosnové opravdu baví, nechtěli z dráhy i když jim pořadatelé ukazovali kudy mají odjet do depa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.