Posádka Roman Kresta – Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, se po dvou odjetých rychlostních zkouškách pětatřicáté Bohemia Rally usadila v čele průběžného pořadí. Jediný kdo této posádce zatím sekunduje je podle očekávání Václav Pech.
Hned první zkouška znamenala téměř jistě konec nadějím na dobré umístění pro Pepíka Petáka s Peugeotem 207 S2000. Krátce po startu totiž jeho vůz dostal defekt a posádka zřejmě měnila kolo přímo na trati zkoušky. Jejich ztráta v cíli RZ1 činila 3:29,9 minuty. Test číslo jedna, známou zkoušku Vinec, vyhrál Kresta před Pechem. třetí dojel trochu překvapivě Odložilík a za ním se srovnali Valoušek, Trojan, Tarabus, Jelínek a osmičku nejrychlejších v RZ1 uzavíral Štajf. Druhou zkouškou první etapy je neméně známý test Lobeč. I tady Kraloval Kresta před Pechem a jeho náskok na čele je v tuto chvíli 6,5 vteřiny. Druhý je Pech, následován s již větší ztrátou (+24,4) Odložilíkem. Čtvrté místo zatím drží Valoušek a pátá příčka po RZ2 náleží Tarabusovi. Bohemia Rally má již i své odpadlíky. Ani do první časové kontroly nedojel černý kůň soutěže a vítěz spritnu v Lužických horách – Jan Sýkora. Jeho vůz začal stávkovat už na přejezdu a Jan nedojel včas do časové kontroly. Další odpadnuvším je v RZ1 Jiří Vlček, který hlásí závadu na motoru. Cíl první etapy nespatří ani Václav Donát a to pro poruchu diferenciálu. Tolik zatím výsledky Bohemia Rally po RZ2. Celé startovní pole teď čeká přesun na autodrom do Sosnové kde se pojede divácká speciálka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?