Posádka Roman Kresta – Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, se po dvou odjetých rychlostních zkouškách pětatřicáté Bohemia Rally usadila v čele průběžného pořadí. Jediný kdo této posádce zatím sekunduje je podle očekávání Václav Pech.
Hned první zkouška znamenala téměř jistě konec nadějím na dobré umístění pro Pepíka Petáka s Peugeotem 207 S2000. Krátce po startu totiž jeho vůz dostal defekt a posádka zřejmě měnila kolo přímo na trati zkoušky. Jejich ztráta v cíli RZ1 činila 3:29,9 minuty. Test číslo jedna, známou zkoušku Vinec, vyhrál Kresta před Pechem. třetí dojel trochu překvapivě Odložilík a za ním se srovnali Valoušek, Trojan, Tarabus, Jelínek a osmičku nejrychlejších v RZ1 uzavíral Štajf. Druhou zkouškou první etapy je neméně známý test Lobeč. I tady Kraloval Kresta před Pechem a jeho náskok na čele je v tuto chvíli 6,5 vteřiny. Druhý je Pech, následován s již větší ztrátou (+24,4) Odložilíkem. Čtvrté místo zatím drží Valoušek a pátá příčka po RZ2 náleží Tarabusovi. Bohemia Rally má již i své odpadlíky. Ani do první časové kontroly nedojel černý kůň soutěže a vítěz spritnu v Lužických horách – Jan Sýkora. Jeho vůz začal stávkovat už na přejezdu a Jan nedojel včas do časové kontroly. Další odpadnuvším je v RZ1 Jiří Vlček, který hlásí závadu na motoru. Cíl první etapy nespatří ani Václav Donát a to pro poruchu diferenciálu. Tolik zatím výsledky Bohemia Rally po RZ2. Celé startovní pole teď čeká přesun na autodrom do Sosnové kde se pojede divácká speciálka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.