Marcus Grönholm si užívá život za volantem závodního Fordu Fiesta ERC. První červencový víkend se o tom jeho fanoušci budou moci přesvědčit. Na finského démona čeká další díl rallycrossového mistrovství evropy ve Švédsku.
Dříve než se začal Marcus sžívat s pětiset koňovou fiestou, vstoupil v roli předjezdce do portugalské rallye. Navigoval ho jeho dlouholetý spolujezdec Timmo Rautiainen. Finové s rok starým Focusem WRC mnohým mladíkům ze série IRC předvedli, že ještě nepatří do starého železa.
„Zavolal mi týmový manažer Fordu Malcolm Wilson a zeptal se mě, jestli bych měl zájem zajet si portugalskou rallye jako předjezdec. Řekl jsem mu, že nevidím jediný důvod proč ne. Byl jsem zpátky v kokpitu speciálu WRC a to bylo to hlavní,“ usmíval se Marcus, který nezávodil několik měsíců.
Nyní Marcus Grönholm, dvojnásobný světový šampión a rallyová legenda ve výslužbě, během roku 2008 reprezentuje Erikssonsův rallycrossový tým.
„Jsem fascinován rozdílným řízením rallycrosového speciálu. Samozřejmě, že se závodění v jakékoli formě nevzdám. V samotné rally jsem prožil více než dvacet let mého života. Tři závody evropského mistrovství jsou pro mě možností jak získat nové zkušenosti,“ zamýšlí se sympatický Fin.
Rallycross je velmi oblíbená motoristická disciplína hlavně v severských zemích. „Jestli že, budu chtít uspět a udržet krok s ostřílenými závodníky a jejich živými auty, musím jet na plný plyn. Rád bych vyhrál, ale možná to nebude hned, protože je to nová úroveň v rallysportu. Mým jediným cílem tak bude dobře se pobavit,“ říká Gronholm.
V událostmi nabité soutěžácké současnosti mistrovství světa vede mladičký Mikko Hirvonen před Sebem Loebem pouze o tři body. Špatně si také nevede Henning Solberg na voze Stobart Ford Focus RS WRC.
Gronholm nevyloučil možnost jeho vstupu do WRC v srpnu na finské soutěži.„V současné době nevím, co budu dělat v srpnu. Jistě, až přijde čas rozhodnout se, pečlivě rozeberu všechny své možnosti k úspěchu v mé domácí rallye. Vždy jsem se snažil být tím nejrychlejším jezdcem. Bude to pro mě těžké rozhodnutí,“ dodává zkušený Fin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.