Letos oslaví své pětatřicáté narozeniny. Stále se drží na výsluní českých soutěží, o čemž svědčí její dřívější zařazení do Mistroství Evropy. Dnes se jezdí jako součást FIA Evropského poháru v rally – zóna střed a může se pochlubit i nejvyšším koeficientem 10.
Prakticky po celou svou bohatou historii je věrna své rodné Mladé Boleslavi. Bodejť by ne, když je toto město kolébkou automobilového sportu v Čechách. Na Bohemce se během třech desítek let vystřídalo více než čtyři tisíce posádek bojujících o zisk u nás jednoho z nejcennějších vavřínů. Jen pár vyvoleným bylo dopřáno ochutnat slast vítězství a ještě menší počet jezdců ochutnal tuto slast vícekrát. Z nich se pak stávaly legendy. Rally Bohemia je o neustále přípravě několika tisíc pořadatelů, kteří pečlivě připravují tuto noblesní dámu k dalším a dalším legendárním krůčkům. Není se co divit, že se na soutěž rok co rok vydávají fanoušci z okolních států a dokonce i z britských ostrovů nebo severských zemí.
Minulý ročník s sebou přinesl velkolepý souboj dvou dravců a to zlatého Romana Kresty a stříbrného Václava Pecha jr.. Své závodnické náčiní v podobě Fiatu Grande Punta S2000 představil také mladý Nor Brynildsen, jehož navigoval jeden z nejzkušenějších navigátorů současnosti Denis Giraudet. K hrdinům loňského ročníku lze ještě zařadit Jana Votavu s navigátorkou Zuzanou Chvojkovou. Předvedli bezchybnou jízdu, bohužel defekt na poslední rychlostní zkoušce připravil tuto dvojici o zasloužené čtvrté místo.
Co přinese letošek? Můžeme čekat plně našlápnuté startovní pole honosící se hvězdami typu Pech, Kresta nebo Triner. Nebude chybět ani speciál MG S 2000 Sport, který startoval před týdnem na belgické Ypres Westhoek Rally. Tak na koho si vsadíte?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?