Letos oslaví své pětatřicáté narozeniny. Stále se drží na výsluní českých soutěží, o čemž svědčí její dřívější zařazení do Mistroství Evropy. Dnes se jezdí jako součást FIA Evropského poháru v rally – zóna střed a může se pochlubit i nejvyšším koeficientem 10.
Prakticky po celou svou bohatou historii je věrna své rodné Mladé Boleslavi. Bodejť by ne, když je toto město kolébkou automobilového sportu v Čechách. Na Bohemce se během třech desítek let vystřídalo více než čtyři tisíce posádek bojujících o zisk u nás jednoho z nejcennějších vavřínů. Jen pár vyvoleným bylo dopřáno ochutnat slast vítězství a ještě menší počet jezdců ochutnal tuto slast vícekrát. Z nich se pak stávaly legendy. Rally Bohemia je o neustále přípravě několika tisíc pořadatelů, kteří pečlivě připravují tuto noblesní dámu k dalším a dalším legendárním krůčkům. Není se co divit, že se na soutěž rok co rok vydávají fanoušci z okolních států a dokonce i z britských ostrovů nebo severských zemí.
Minulý ročník s sebou přinesl velkolepý souboj dvou dravců a to zlatého Romana Kresty a stříbrného Václava Pecha jr.. Své závodnické náčiní v podobě Fiatu Grande Punta S2000 představil také mladý Nor Brynildsen, jehož navigoval jeden z nejzkušenějších navigátorů současnosti Denis Giraudet. K hrdinům loňského ročníku lze ještě zařadit Jana Votavu s navigátorkou Zuzanou Chvojkovou. Předvedli bezchybnou jízdu, bohužel defekt na poslední rychlostní zkoušce připravil tuto dvojici o zasloužené čtvrté místo.
Co přinese letošek? Můžeme čekat plně našlápnuté startovní pole honosící se hvězdami typu Pech, Kresta nebo Triner. Nebude chybět ani speciál MG S 2000 Sport, který startoval před týdnem na belgické Ypres Westhoek Rally. Tak na koho si vsadíte?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.