V pořadí již 35. jubilejní ročník Rally Bohemia, který startuje 4. července u Škoda Auto Muzea v Mladé Boleslavi, bude i letos tradičně pod patronací automobilky s okřídleným šípem ve znaku.
Závod nabídne divákům atraktivní podívanou v okolí města automobilů, závod historických vozidel a poprvé v rámci statické prezentace u startovací rampy prototyp soutěžního vozu Škoda Fabia Super 2000.
Za jeho volantem se v rámci testování a optimalizace vozu vystřídali jeden z největších českých talentů Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.
Škoda Fabia Super 2000 disponuje dvoulitrovým čtyřválcovým atmosférickým motorem, který vychází ze standardu motoru 2.0. FSI / 110 kW. Převodovka je šestistupňová sekvenční a pohon všech čtyř kol s trojicí pasivních diferenciálů. Délka vozu je 3992 mm, šířka 1798 mm a rozvor kol 2486 mm. Všechny parametry vozu vychází z regulí mezinárodní automobilové federace FIA. Tisková zpráva Škoda Auto
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?