RALLY YPRES PO 1. ETAPĚ: Včerejší etapa Ypres rally znamenala bohužel stop pro Jana Kopeckého. Ten na vůbec poslední zkoušce první etapy havaroval a musel odstoupit. V čele soutěže je stále domácí Fredy Loix.
I večerní sekce první etapy se nesla ve znamení neuvěřitelně vyrovnaných bojů. Rychlostní zkoušky s číslem čtyři a pět vyhrál suverénní Loix a upevnil si tak celkové vedení. Poslední zkoušku první etapy vyhrál Vouilloz a i on s díky tomu zajistil klidné přenocování na druhém místě celkově. Třetím nejrychlejším jezdcem se v pátek stal Basso. Jeho ztráta na vítěze etapy Loixe činí 49 vteřin. V prvním článku o pořadí po RZ3 jsem poněkud pozapomněl na druhou českou posádku startující na Ypres. Je jí samozřejmě Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Jejich celkové pětatřicáté místo znamená skvělé třetí místo ve skupině A6. To je při konkurenci patnácti vozů ve třídě velmi solidní výsledek. Doufejme že Tlusťák nenapodobí Jana Kopeckého a český fanoušek se dočká alespoň jednoho vozu s českou posádkou v cíli Ypres rally. Dnes se jede v Belgii druhá, závěrečná etapa. I o jejím průběhu vás budeme informovat. Výsledky po 1.etapě: 1. Loix 2. Vouilloz +21,9 3. Basso +49,0 4. Casier +52,7 5. Snijers +59,9 6. Sola +1:29,0 7. van den Heuvel +1:35,9 8. Travaglia +1:39,5 9. Tirabassi +1:44,2 10. Betti +1:48,5
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?