V Belgii se dnes odpoledne rozjel další podnik seriálu IRC – Ypres Westhoek Rally. Ve velké konkurenci vozů S2000 začal slušným čtvrtým časem Jan Kopecký. Vede domácí Loix.
První zahřívací rychlostní zkouška měřila 11,32 kilometru a jejím nejrychlejším jezdce se stal Fredy Loix. Jan Kopecký který startuje se stejným vozem jako Loix, tedy Peugeotem 207 S2000 vybojoval v RZ1 jedna slibné čtvrté místo, když mezi něj a Loixe se vměstnali ještě Rossett a Vouillozi se stejnými vozy. Časy v následujícím testu byly opravdu velmi vyrovnané. Rozdíl mezi na RZ2 opět nejrychlejším Loixem a desátým Solou činil jen 9,9 vteřiny. Díky další vyhrané zkoušce si své vedoucí postavení vylepšil Loix. Naopak propad zaznamenal Kopecký, když zkoušku dojel až jako sedmý a celkově se propadl na šestou příčku. Mírným překvapením na této zkoušce byl druhý čas domácího Casiera, který jede s Polem S2000. Jeho druhý čas znamenal i posun na druhé průběžné místo celkově. Do těchto chvil se stačila odjet ještě rychlostní zkouška s pořadovým číslem tři. I na té zvítězil zatím suverénní Loix, když o celých šest sekund porazil druhého Rosettiho a dalších 1,7 vteřiny nadělil Vouillozovi. Kopecký v RZ3 obsadil bramborovou, tedy čtvrtou pozici. Celkově tedy po třech odjetých testech vede Loix o 12,6 vteřiny před Rossetim. Třetí příčku se ztrátou 17,3 vteřiny okupuje Vouilloz, následován Casierem a Kopeckým. Jan ztrácí po RZ3 na lídra 22,6 vteřiny. Soutěž je zatím rozjetá zajímavě, protože ani za první pětkou nejsou přílišné rozestupy. Šestý Basso ztrácí na Kopeckého 1,3 vteřiny, následován Snijersem (+6.4) a Solou (+1.8). O tom že seriálu IRC vévodí vozy S2000 svědčí i následující fakt – prvních deset jezdců na Ypres rally pilotuje právě vozy této třídy a v první patnáctce je těchto vozů hned třináct. Nadvládu narušují jen dva jezdci s Mitsubishi Lancer EVO IX na jedenáctém a patnáctém místě. Dnes ještě čeká na jezdce stejná trojice zkoušek jakou už absolvovali odpoledne. Tentokrát jim průjezdy skomplikuje nastupující tma. O výsledcích po první etapě vás budeme informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.