CARLOS SAINZ; TEST FABIA S2000 + FOTOGRAFIE: Vedle zkušebních jezdců Jana Kopeckého a Raimunda Baumschlagera usedl za volant sportovní verze Fabia Super 2000 na testování v Rakousku i dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích Carlos Sainz.
Tovární jezdec Volkswagenu v dubnu s vozem Race Touareg vyhrál Středoevropskou Rallye a před několika dny přispěl ke dvojitému úspěchu zbrusu nového modelu Scirocco ve své třídě při 24-hodinovém závodu na Nürburgringu.
Na testování byl přítomen také Hans-Joachim Stuck ze sportovního oddělení koncernu Volkswagen, aby se informoval o vývoji projektu Fabia S 2000. Pro Sainze to nebyla první zkušenost s vozem značky Škoda. Na podzim roku 2007 vyhrál španělský jezdec s fabií suverénně Rally Shalymar v okolí Madridu a dostal tak chuť vyzkoušet si i novou verzi Fabia Super 2000. „Se Škodou Fabia jsem se velice dobře seznámil. Soutěžní verze ve svém vývoji udělala velký krok vpřed,“ říká Sainz, kterého pro tento úkol uvolnil ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za technický vývoj Dr. Eckhard Scholz k tomu poznamenal: „Zapojení zkušených závodníků, jakými jsou Carlos Sainz a Hans-Joachim Stuck, podtrhuje významnou podporu, kterou koncern Volkswagen sportovnímu angažmá značky Škoda věnuje, a dává významné podněty pro vývoj nové Fabie Super 2000.“ Tiskový zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.