RALLY HUSTOPEČE; ROMAN KRESTA: Tři vteřiny a dvě desetiny, to je rozdíl v cíli dvoudenní Rally Hustopeče mezi vítězným Václavem Pechem a druhým Romanem Krestou.
Diváci viděli největší drama sezony, které vygradovalo v posledních dvou rychlostních zkouškách. Kresta z Mogul Racing Teamu stahoval svého soupeře po desetinách sekundy, ale vítězství nakonec pro sebe a spolujezdce Petra Grosse nezískal. Po výhrách ve třech předchozích rally zůstává v čele MMČR s náskokem 26 bodů na Pecha. Oba řídili Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu.
Souboj Kresty s Pechem nabral nejvyšší obrátky dnes po obědě, když pro poruchu svého Peugeotu S2000 musel odstoupit vedoucí jezdec soutěže Jan Kopecký. Do cíle zbývaly už jen dvě rychlostní zkoušky, posledních pětadvacet ostrých kilometrů. Mitsubishi na špici pole v tu chvíli dělilo 7,9 vteřiny. Fanoušci byli ve varu.
Byl to souboj muže proti muži. Rozhodnout nakonec měla poslední rychlostka. Oba jeli naplno, oba chtěli vyhrát. Kresta test vyhrává o 2,6 vteřiny, nicméně vítězství v soutěži, letos druhé, patří Pechovi. Hrdinové hustopečské řeže tak jsou zatím jedinými piloty v letošním MMČR 2008, kteří poznali slast vítěze. Skóre je 3 ku 2 pro Krestu.
Roman Kresta: „Když to zjednoduším, myslím, že rozhodla jedna moje chyba. V první zkoušce soutěže jsem byl na chvíli mimo trať a ztratil deset, patnáct vteřin. Po zbytek úvodní etapy jsem už nechtěl zbytečně riskovat. Dnes ráno jsem se pokusil o útok, ale ten mi bohužel nevyšel. Ve zbytku dne jsem zkoušel stahovat ztrátu, ale šlo to jen ztěžka. Jakmile skončil Honza Kopecký a my s Vencou Pechem rázem bojovali o výhru, přišly na řadu poslední dvě zkoušky. To byl určitě vrchol soutěže, fanoušci měli o zábavu postaráno. Jel jsem v nich rychle, ale ne za hranou. Věděl jsem, že Vaška za normálních okolností sotva předjedu, nicméně stačí jedna, dvě drobná zaváhání a třeba tři vteřiny jsou pryč. Venca ty chyby neudělal a já stáhl, co šlo. Bohužel to nestačilo. Klobouk dolů před Vencou. Samozřejmě, že bych bral radši výhru, nicméně druhé místo nás drží v čele šampionátu a to není vůbec špatná pozice pro další souboje.“
Antonín Charouz, manažer jezdce: „Musím přiznat, že ve chvíli, kdy odpadl Jan Kopecký, jsem trošku dostal strach, aby Roman s Vencou ve vzájemném souboji takzvaně nedali ránu. Oba používají naši techniku, zkrátka měl jsem obavy. Nakonec ovšem oběma musím pogratulovat k velké bitvě, Vaškovi k vítězství, Romanovi ke stříbru. Myslím, že diváci se museli bezvadně bavit.“
Výsledky, Agrotec New Holland Rally Hustopeče 1. Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:51:32,0 2. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo IX) -3,2 3. Jelínek (Mitsubishi Lancer Evo IX) -3:27,1 4. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:00,5 5. Trojan (Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:24,5 6. Triner (Subaru Impreza Sti) -5:38,4 7. Barvík (Mitsubishi Lancer Evo IX) -6:09,8 8. Běhálek (Subaru Impreza Sti) -6:43,0 Tisková zpráva Romana Kresty
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.