ACROPOLIS RALLY; PO RZ10: Rally Akropolis nám dnes vstoupila do své druhé třetiny. Do druhé etapy startovali nejprve jezdci Citroenu Sebastien Loeb a Dani Sordo. Se ztrátou necelé minuty na prvního vyjížděl Petter Solberg v nové Impreze.
Za ním se pak poměrně blízko sebe řadili Henning Solberg, Urmo Aava a Jarri-Matti Latvala. Poslední dvě bodované příčky v průběžném pořadí okupovali Chris Atkinson a Mikko Hirvonen. Dalo se očekávat, že první na trati budou ztrácet kvůli nezpevněnému povrchu a „čištění trati“. Přesně tak to bylo i na první RZ dne – přes 30 km dlouhé RZ 8. Nejrychleji zajeli Hirvonen a Latvala, následovala obě Subaru a Citroeny dosáhly až pátého a šestého času (Loeb ztratil 16s). Latvalovi se podařilo vystoupat na čtvrté místo a P. Solberg se začal dotahovat na druhého Sorda. RZ 9 přinesla pro Sebastiena Loeba nepříjemný defekt a ztráta přes 30 sekund ho připravila o vedení v soutěži. Petter Solberg se tak dostal doslova na dostřel k druhému místu. Problémy se nevyhly ani Hirvonenovi, který poškodil po nárazu zadkem auta brzdy a zavěšení. Posádka se pokusila o opravu a na další zkoušce se pak propadli až na osmé místo. Ještě hůře dopadl Chris Atkinson. Jeho Subaru odmítlo poslušnost a už se nerozjelo. Pravděpodobně nastoupí zítra v rámci Superally. RZ 10 byla nejkratší z první poloviny dnešní etapy a tak časové rozdíly nebyly nijak výrazné. Přesto se dokázal Latvala přiblížit P. Solbergovi již na 2 vteřiny a uvidíme ve zbytku dne nejpíš pěkný souboj. Situace před nimi se ustálila a Dani Sordo je tak po deseti rychlostních zkouškách ve vedení. Na druhého Loeba má náskok 16 vteřin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.