ACROPOLIS RALLY; PO RZ10: Rally Akropolis nám dnes vstoupila do své druhé třetiny. Do druhé etapy startovali nejprve jezdci Citroenu Sebastien Loeb a Dani Sordo. Se ztrátou necelé minuty na prvního vyjížděl Petter Solberg v nové Impreze.
Za ním se pak poměrně blízko sebe řadili Henning Solberg, Urmo Aava a Jarri-Matti Latvala. Poslední dvě bodované příčky v průběžném pořadí okupovali Chris Atkinson a Mikko Hirvonen. Dalo se očekávat, že první na trati budou ztrácet kvůli nezpevněnému povrchu a „čištění trati“. Přesně tak to bylo i na první RZ dne – přes 30 km dlouhé RZ 8. Nejrychleji zajeli Hirvonen a Latvala, následovala obě Subaru a Citroeny dosáhly až pátého a šestého času (Loeb ztratil 16s). Latvalovi se podařilo vystoupat na čtvrté místo a P. Solberg se začal dotahovat na druhého Sorda. RZ 9 přinesla pro Sebastiena Loeba nepříjemný defekt a ztráta přes 30 sekund ho připravila o vedení v soutěži. Petter Solberg se tak dostal doslova na dostřel k druhému místu. Problémy se nevyhly ani Hirvonenovi, který poškodil po nárazu zadkem auta brzdy a zavěšení. Posádka se pokusila o opravu a na další zkoušce se pak propadli až na osmé místo. Ještě hůře dopadl Chris Atkinson. Jeho Subaru odmítlo poslušnost a už se nerozjelo. Pravděpodobně nastoupí zítra v rámci Superally. RZ 10 byla nejkratší z první poloviny dnešní etapy a tak časové rozdíly nebyly nijak výrazné. Přesto se dokázal Latvala přiblížit P. Solbergovi již na 2 vteřiny a uvidíme ve zbytku dne nejpíš pěkný souboj. Situace před nimi se ustálila a Dani Sordo je tak po deseti rychlostních zkouškách ve vedení. Na druhého Loeba má náskok 16 vteřin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?