Zatímco dosud se v letošním šampionátu jely jen tradiční soutěže s velkou historií, od pátku do soboty budou posádky bojovat na novém „hřišti“.
Agrotec New Holland Rally Hustopeče je v mezinárodním mistrovství republiky totiž úplně poprvé. Pořadatelům se přitom podařilo přilákat mimořádnou konkurenci. Vedle kompletní domácí špičky s lídrem Romanem Krestou z Mogul Racing Teamu se objeví i další jezdci se zkušenostmi z MS či IRC.
Posádka Roman Kresta, Petr Gross zakončila svou přípravu včera. Po celý den ladili své Mitsubishi Lancer Evo IX. Nedaleko Mladé Boleslavi si pohrávali s technickými nuancemi nejen pro hustopečskou soutěž, ale i pro další podniky Mediasport MMČR v Třebíči a v mladoboleslavské Bohemii. Kresta startoval ve třech ze čtyř odjetých soutěžích seriálu, vždy řídil Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu a vždy zvítězil. Do páté bitvy roku tak nastupuje jako lídr šampionátu.
Hustopečská soutěž není zajímavá pouze tím, že je v kalendáři nová. Pozornost poutá také rozvrhem první etapy, která se pojede celá za tmy. Nejrychlejší posádky budou moci padnout do postelí téměř dvě hodiny po půlnoci. Části trati vedou vinicemi, což fanoušci dosud znali hlavně z Německé rally v MS. Fotografové a kameramani se už těší na zkoušky, které se pojedou na šotolině. Nezpevněný povrch nabízející atraktivní záběry je totiž na české scéně stále výjimkou.
Roman Kresta: „V Hustopečích se sejde nejkvalitnější konkurence v letošním šampionátu. Je to tak trochu paradox, vždyť se soutěž jede ve velkém mistrovství poprvé, nicméně tak to zkrátka je a je třeba s tím i počítat. My jsme s Petrem Grossem připraveni dobře. Včera jsme měli celodenní test poblíž Mladé Boleslavi, práce se nám dařila podle představ. V předešlé, českokrumlovské, rally jsme zkoušeli drobné úpravy, které se ukázaly jako ne zcela ideální. Včera jsme si s tím proto pohráli a vše je zase v nejlepším pořádku. Hustopečská soutěž je výjimečná tím, že všechny páteční zkoušky se jedou za tmy, s tím, že cíl etapy je až po půlnoci. Něco takového pamatuji jen dříve ve Vsetíně. Podle posledních předpovědí má pršet, pokud se tak stane, nebude nám to na obtíž. Takzvaně mokré nastavení máme několikrát vyzkoušené.“
Základní data Rally Hustopeče 1. etapa Pátek 30/05/2008, 20.00 Start – Hustopeče náměstí Sobota 31/05/2008, 01.24 Cíl - Zaječí 2. etapa Sobota 31/05/2008, 09.30 Start – Zaječí Sobota 31/05/2008, 17.07 Cíl – Hustopeče náměstí Celkem 14 RZ o délce 189,69 km Tisková zpráva BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?