Zatímco dosud se v letošním šampionátu jely jen tradiční soutěže s velkou historií, od pátku do soboty budou posádky bojovat na novém „hřišti“.
Agrotec New Holland Rally Hustopeče je v mezinárodním mistrovství republiky totiž úplně poprvé. Pořadatelům se přitom podařilo přilákat mimořádnou konkurenci. Vedle kompletní domácí špičky s lídrem Romanem Krestou z Mogul Racing Teamu se objeví i další jezdci se zkušenostmi z MS či IRC.
Posádka Roman Kresta, Petr Gross zakončila svou přípravu včera. Po celý den ladili své Mitsubishi Lancer Evo IX. Nedaleko Mladé Boleslavi si pohrávali s technickými nuancemi nejen pro hustopečskou soutěž, ale i pro další podniky Mediasport MMČR v Třebíči a v mladoboleslavské Bohemii. Kresta startoval ve třech ze čtyř odjetých soutěžích seriálu, vždy řídil Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu a vždy zvítězil. Do páté bitvy roku tak nastupuje jako lídr šampionátu.
Hustopečská soutěž není zajímavá pouze tím, že je v kalendáři nová. Pozornost poutá také rozvrhem první etapy, která se pojede celá za tmy. Nejrychlejší posádky budou moci padnout do postelí téměř dvě hodiny po půlnoci. Části trati vedou vinicemi, což fanoušci dosud znali hlavně z Německé rally v MS. Fotografové a kameramani se už těší na zkoušky, které se pojedou na šotolině. Nezpevněný povrch nabízející atraktivní záběry je totiž na české scéně stále výjimkou.
Roman Kresta: „V Hustopečích se sejde nejkvalitnější konkurence v letošním šampionátu. Je to tak trochu paradox, vždyť se soutěž jede ve velkém mistrovství poprvé, nicméně tak to zkrátka je a je třeba s tím i počítat. My jsme s Petrem Grossem připraveni dobře. Včera jsme měli celodenní test poblíž Mladé Boleslavi, práce se nám dařila podle představ. V předešlé, českokrumlovské, rally jsme zkoušeli drobné úpravy, které se ukázaly jako ne zcela ideální. Včera jsme si s tím proto pohráli a vše je zase v nejlepším pořádku. Hustopečská soutěž je výjimečná tím, že všechny páteční zkoušky se jedou za tmy, s tím, že cíl etapy je až po půlnoci. Něco takového pamatuji jen dříve ve Vsetíně. Podle posledních předpovědí má pršet, pokud se tak stane, nebude nám to na obtíž. Takzvaně mokré nastavení máme několikrát vyzkoušené.“
Základní data Rally Hustopeče 1. etapa Pátek 30/05/2008, 20.00 Start – Hustopeče náměstí Sobota 31/05/2008, 01.24 Cíl - Zaječí 2. etapa Sobota 31/05/2008, 09.30 Start – Zaječí Sobota 31/05/2008, 17.07 Cíl – Hustopeče náměstí Celkem 14 RZ o délce 189,69 km Tisková zpráva BPA
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?