Souboj titánů. Tak se dá nazvat souboj, ke kterému se schyluje o příštím víkendu na Rally Hustopeče. Přijede i Kopecký s vozem S2000!!! Konkurence bude veliká.
V listině přihlášených jezdců se kromě Kresty, Pecha a Valouška, kteří se o body do MMČR utkají letos už potřetí, objevilo jméno Jana Kopeckého. Kopecký navíc bude startovat se svým „IRC vozem“, tedy s Peugeotem 207 S2000. Rázem tak stoupla atraktivita celé soutěže. Jan Kopecký pojme start v Hustopečích jako asfaltový test před dalším podnikem série IRC – Ypres rally Belgie. Před tímto podnikem si Jan chce opět osahat vůz na zpevněném povrchu, když předchozí jeho soutěže se jeli na šotolině. Otázkou bude, jakému vozu bude trať rally více vyhovovat. Jestli produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX, se kterým startují Kresta, Pech a Valoušek, nebo speciálu S2000 se kterým pojede Kopecký. Polemizovat by se dalo i nad přístupem jezdců, kteří mají jako prioritu MMČR. Kresta, Pech a Valoušek totiž hlavně sbírají body do českého šampionátu. Naopak Kopecký má prioritu v IRC. Kromě jeho startu v Hustopečích ještě zvažuje start na rally Bohemia, ale výraznější vstup do letošního MMČR nemá v plánu. Jen jeho účast na Barum rally je téměř jistá, protože Barumka je součástí IRC. Otázkou je taky, jaké závodnické srdce čtveřice předvede. Zda se budou honit o celkové prvenství, nebo zda Kopecký bude testovat a ostatní si pojedou „jen“ pro body do MMČR s minimálním rizikem „rány“!! Osobně věřím, že ve všech jezdcích převáží závodnické srdce nad touhou „bezpečně dojet na bodech“, nebo otestovat vůz!!! Máme se na co těšit, taková konkurence v ČR dlouho nebyla.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?