PORTUGALSKO - KOPECKÝ V CÍLI: Vynikajícího výsledku v podobě stříbrné pozice dosáhla posádka Jan Kopecký-Petr Starý s vozem Peugeot 207 S2000 týmu Motorsport Kopecký v Rally de Portugal.
Druhá soutěž letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měla velmi vyrovnaný a dramatický průběh, neboť o výsledku soutěže se rozhodovala až v samotném závěru. Jan Kopecký se ve finiši stejně jako v průběhu celé soutěže vyvaroval chyb a mohl se radovat ve své druhé soutěži zařazené do hodnocení IRC z umístění na stupních vítězů. Proměnlivé počasí i v sobotní etapě ovlivňovalo podmínky na rychlostních zkouškách a velmi ztěžovalo správnou volbu pneumatik pro jednotlivé sekce. Vše bylo ještě ztíženo skutečností, že v servisní zóně panovalo příjemné jarní počasí, naopak rychlostní testy se nacházely v oblastech s vyšší nadmořskou výškou, kde bylo velmi větrno a lokalitou se přehnalo několik intenzivních dešťových přeháněk. Druhé místo v Rally de Portugal posunulo Jana Kopeckého v průběžném hodnocení série Intercontinental Rally Challenge po dvou odjetých podnicích na průběžnou bronzovou příčku.
„Druhé místo je výborným výsledkem, který se nerodil lehce. Dnes jsme chybovali ve výběru pneumatik pro obě sekce, a proto jsem se nemohl pokusit zaútočit na vítězství v soutěži. V dopolední sekci byla vybraná směs pneumatik příliš měkká, odpoledne naopak příliš tvrdá, neboť se ochladilo kvůli nečekaným dešťovým přeháňkám. V servisní zóně bylo slunečné počasí a nebyl žádný náznak možného deště, to správný výběr obutí hodně komplikovalo. Místy byl déšť velmi silný a viditelnost byla extrémně snížená. Vůz fungoval k mé spokojenosti a jsem rád, že se nám podařilo již během druhé soutěže IRC vystoupit na stupně vítězů. Je to velký úspěch všech členů týmu Motorsport Kopecký, kteří pro kvalitní výsledek odvedli maximum. Patří jim mé velké poděkování. Velkou radost jsem měl i z přítomnosti českých fanoušků podél rychlostních zkoušek i v servisní zóně. Jejich podpory si velmi vážím,“ řekl pilot Jan Kopecký.
„S druhým místem jsem maximálně spokojený. Závěr soutěže nebyl vůbec jednoduchý, neboť se v odpoledních hodinách nad rychlostními testy přehnal intenzivní déšť. Počasí se neustále měnilo a bylo těžké hodnotit, proč některý z jezdců zajel rychlejší nebo pomalejší čas. Záleželo na skutečnosti, zda jej na trati zastihla přeháňka či nikoliv. Samozřejmě jsme si umístění na stupních vítězů během naší účasti v sérii Intercontinental Rally Challenge přáli, ale nečekal jsem, že budeme úspěšní již tak brzy a navíc na portugalské šotolině. Posádka i tým odvedli precizní práci a zaslouží si maximální uznání. Věřím, že stříbrnou pozicí jsme dobře v zahraničí reprezentovali i partnery našeho týmu, bez jejichž podpory bychom se tohoto seriálu účastnit nemohli. A za tuto podporu všem patří velké poděkování,“ dodal spokojený vedoucí týmu Josef Kopecký. Pořadí Rally de Portugal:
1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Peugeot 207 S2000 2:57:50,1 2. Kopecký Jan - Starý Petr Peugeot 207 S2000 +45.8 3. Vouilloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:37.8 4. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto S2000 +2:18.7 5. Hänninen J. - Markkula M. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:21.2 6. Magalhaes B. - Castro M. Peugeot 207 S2000 +3:11.6 7. Stohl M. - Minor-Petrasko I. Peugeot 207 S2000 +3:51.3 8. Campos M. - Babo P. Peugeot 207 S2000 +4:32.3 9. Aigner A. - Wicha K. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:09.5 10. Peres F. - Silva J. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:46.4
Pořadí jezdců Intercontinental Rally Challenge po 2 odjetých podnicích:
1. Luca Rossetti (I) 20 2. Nicolas Vouilloz (F) 14 3. Jan Kopecky (CZ) 12 4. Anton Alen (FIN) 6 5. Giandomenico Basso (I) 5 6. Renato Travaglia (I) 5 7. Juho Hanninen (FIN) 4 8. Bruno Magalhaes (P) 3 9. Dani Sola (E) 3 10. Manfred Stohl (A) 2 11. Volkan Isik (TR) 2 12. Miguel Campos (P) 1 13. Freddy Loix (B) 1 Tisková zpráva CRT Kopecký
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?