KOPECKÝ - REVIEW 1. ETAPA: Do pátečního programu Rally de Portugal, druhé soutěže letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge, bylo zařazeno šest rychlostních zkoušek.
Po čtvrteční divácké supererzetě patřila posádce Jan Kopecký-Petr Starý s vozem Peugeot 207 S2000 v barvách týmu Motorsport Kopecký osmá pozice.
Během páteční etapy se soustředěným a bezchybným výkonem Jan Kopecký postupně posouval vzhůru průběžným pořadím. Po úvodní sekci páteční etapy skládající se ze tří rychlostních testů patřila Janovi již průběžná pátá příčka. Druhé průjezdy těchto tří testů v odpoledních hodinách poznamenal déšť a Jan Kopecký ztížených podmínek využil k posunu ještě o jednu příčku výše. Po páteční etapě tak patří české posádce průběžná čtvrtá pozice. Kvůli poruše snímače se musel druhou polovinu dnešní etapy Jan Kopecký vyrovnat s nefunkčním odpojováním pro řazení rychlostních stupňů. Na dosahovaných časech Jana nebyly technické problémy soutěžního vozu znát a naštěstí se nenaplnily obavy techniků týmu z možného odstoupení právě v souvislosti s technickými problémy. O vyrovnanosti startovního pole Rally de Portugal nejlépe hovoří ztráta Jana Kopeckého na průběžného lídra soutěže, která činí necelých čtyřicet vteřin! V sobotní etapě čeká na posádky závěrečných šest rychlostních zkoušek, na kterých lze očekávat souboje o vteřiny až do cíle poslední erzety. "Do páteční etapy jsou vstoupil opatrnějším tempem, neboť jsem se obával průrazu pneumatik. Během seznamovacích jízd se na trati objevovaly velké kameny, které jsou velmi zrádné. Naštěstí se tyto mé obavy nenaplnily, začal jsem tedy postupně tempo zvyšovat a dosahované časy se pohybovaly v absolutní špičce. Spolu s ostatními jezdci na úplném čele startovního pole jsme byli částečně znevýhodněni, jelikož jsme museli vyprašovat trať pro další vozy. V polovině dnešní etapy se nad regionem přehnala dešťová přeháňka a i když trať poměrně rychle osychala, zvolili jsme do závěrečné sekce raději měkčí směs pneumatik. Tato volba byla motivována snahou snížit možné riziko špatné volby příliš tvrdou směsí obutí. V této sekci jsem se musel vypořádat i s nefunkčním odpojováním pro řazení rychlostních stupňů. Přesto jsme se posunuli po páteční etapě na průběžné čtvrté místo. To je dobrá výchozí pozice před sobotní etapou," řekl pilot Jan Kopecký. "S dnešními časy i průběžnou čtvrtou pozicí můžeme být spokojeni. Soutěžní vůz až na problém s odpojováním pro řazení rychlostních stupňů fungoval bezchybně a i naše posádka se vyvarovala chyb," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?