Jezdci v Krumlově mají za sebou první sekci čtyř rychlostních zkoušek letošní Rally Český Krumlov. Nejlépe si vede Kresta, před Pechem a Valouškem.
Třetí zkoušku, stejně jako první dvě, vyhrál opět Kresta. Na divácké speciálce pak přenechal dílčí vítězství Pechovi. Kresta vstupoval do speciálky s dvaceti vteřinovým náskokem a zřejmě se řídil starou pravdou která říká, že na speciálkách se nedá moc získat, ale zato se dá hodně ztratit. Proto na RZ4 jedoucí se na Českobudějovickém výstavišti přenechal vavřín dílčího vítězství Pechovi a sám zajel „až“ čtvrtý nejrychlejší čas. Kromě Pecha se v Budějovicích dostali před Krestu ještě Valoušek a Barvík. Kresta zde ztratil jen 2,1 vteřiny a jeho celkový náskok se zmenšil na rovných osmnáct vteřin. Celkově druhý je Pech s náskokem 9,6 vteřiny na Valouška. Čtvrtou pozici i po RZ4 drží Jarek Orsák, těsně za ním je však již Trojan. Všech pět nejrychlejších jezdců jede na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Nejrychlejším jezdcem s vozem S2000 je stále Roman Odložilík. Do top 10 se vešli ještě Barvík, Běhálek Štajf a Peták. Jezdce teď čeká servis a pak druhé, noční průjezdy odpoledními testy. V noci se však již nepojede speciálka v Budějovicích. Podle informací našeho redaktora, který je na místě v Budějovickém servisu před malou chvílí v Jižních Čechách sprchlo. Posádky které se připravují na druhou rundu laborují s výběrem pneumatik. Kresta i Pech vsadili podle posledních zpráv na hodně prořezaný slick, kdežto například Václav Arazim nasadil pneu na vodu. Václav Pech se v servisu přiznal že dělal hodiny. Velké problémy teď řeší u Romana Odložilíka. Problémy jsou zřejmě s palivovou lištou, nebo je závada na elektronice. Ještě se neví zda-li bude Odložilík pokračovat dále. Tolik horké novinky přímo z místa dění. První jezdec by měl být v cíli dnešního dne okolo dvaadvacáté hodiny. Výsledy po odjetí první etapy samozřejmě naleznete na našich stránkách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?