Central Europe Rally 2008; Celkové vítězství Carlose Sainze, třetí místo pro Dietera Deppinga a sedm vítězství v sedmi etapách, Volkswagen odstartoval novou éru cross-country závodů na „Central Europe Rally“ v Maďarsku a Rumunsku pozoruhodným výkonem!
K předchozím čtyřem vyhraným etapám na nové rallye pořádané organizátory slavného Dakarského závodu přidala dvojice továrního týmu Volkswagen Carlos Sainz / Michel Périn také vítězství v poslední sedmé, a odsunula Stéphana Peterhansela s Mitsubishi na celkové druhé místo s odstupem 2 minut a jedné vteřiny. Třetí místo v celkovém pořadí získala ve svém závodním debutu v Race Touaregu 2 s inovovaným motorem TDI dvojice Dieter Depping / Timo Gottschalk.
Na více než 1 000 kilometrech rychlostních zkoušek a na celkové délce rallye, která činila okolo 2 600 kilometrů a podobala se úvodním etapám Dakaru z minulých let, vyhrál Volkswagen všech sedm etap a zůstal tak neporažen. Poslední 155 kilometrů dlouhá etapa nabídla rozuzlení napínavého souboje o celkové vítězství mezi Carlosem Sainzem a Stéphanem Peterhanselem, které oddělovaly pouhé vteřiny. Boj o třetí místo mezi Dieterem Deppingem a Lucem Alphandem se pohyboval také v řádu vteřin, s konečným rozdílem 54 sekund ve prospěch továrního jezdce týmu Volkswagen.
Třetí Race Touareg 2, který byl stále v závodě, ukořistil také skvělé umístění: Carlos Sousa a Andreas Schulz ze soukromého týmu Lagos dokončili Central Europe Rally na celkovém pátém místě. Pro dvě posádky továrního týmu Volkswagen Mark Miller / Ralph Pitchford a Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz nicméně skončila rallye předčasně poté, co havarovali v první, resp. v páté etapě.
Race Touareg s agregátem 2.5 TDI disponujícím výkonem 280 koňských sil dosáhl na Central Europe Rally osmého celkového vítězství z 22 cross-country závodů, kterých se od roku 2004 zúčastnil. Vůz má navíc na kontě 68 etapových vítězství a 55 dní ve vedení některého ze závodů.
Kris Nissen (ředitel Volkswagen Motorsport) Central Europe Rally byla nejtěžším a nejnapínavějším závodem, který jsme doposud absolvovali. Je výbornou reklamou rallyeovému sportu a dobrým začátkem nové éry. S celkovým umístěním na prvním, třetím a pátém místě jsme více než spokojeni. Tato umístění ukazují potenciál našeho speciálu Volkswagen Race Touareg a také fakt, že jsme byli perfektně připraveni na letošní Dakar jakožto vážní uchazeči o vítězství.
Carlos Sainz, 1. místo celkově Jsem neuvěřitelně šťastný, že se nám podařilo vyhrát. Získat zpět více než osm minut, které jsem ztratil ve druhé etapě, byla v takto vyrovnaném startovním poli těžká práce. Takové výkony jsou možné pouze díky perfektní týmové práci. Musím z celého srdce poděkovat týmu Volkswagen Motorsport, svým mechanikům a zejména a přednostně svému spolujezdci Michelu Périnovi. Společnou prací jsme dosáhli vynikajícího výsledku.
Konečné výsledky, Central Europe Rally, 20. – 26. dubna 2008 Posádka Vůz Celkový čas 1. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 11h18m08s 2. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 2.01m 3. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 6.34m 4. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 7.28m 5. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 33.45m 6. Bruno Saby/Alain Guehennec (F/F) BMW X3 CC + 46.30m 7. Robert Baldwin/Kevin Heath (USA/USA) Hummer + 56.02m 8. Philippe Gache/François Flick (F/F) SMG + 1h07m08s 9. Miroslav Zapletal/Valdimir Nemajer (CZ/CZ) Mitsubishi L200 + 1h12m19s 10. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer + 1h25m38s
Tisková zpráva AC&C Public RelationsV poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.