Central Europe Rally 2008; Celkové vítězství Carlose Sainze, třetí místo pro Dietera Deppinga a sedm vítězství v sedmi etapách, Volkswagen odstartoval novou éru cross-country závodů na „Central Europe Rally“ v Maďarsku a Rumunsku pozoruhodným výkonem!
K předchozím čtyřem vyhraným etapám na nové rallye pořádané organizátory slavného Dakarského závodu přidala dvojice továrního týmu Volkswagen Carlos Sainz / Michel Périn také vítězství v poslední sedmé, a odsunula Stéphana Peterhansela s Mitsubishi na celkové druhé místo s odstupem 2 minut a jedné vteřiny. Třetí místo v celkovém pořadí získala ve svém závodním debutu v Race Touaregu 2 s inovovaným motorem TDI dvojice Dieter Depping / Timo Gottschalk.
Na více než 1 000 kilometrech rychlostních zkoušek a na celkové délce rallye, která činila okolo 2 600 kilometrů a podobala se úvodním etapám Dakaru z minulých let, vyhrál Volkswagen všech sedm etap a zůstal tak neporažen. Poslední 155 kilometrů dlouhá etapa nabídla rozuzlení napínavého souboje o celkové vítězství mezi Carlosem Sainzem a Stéphanem Peterhanselem, které oddělovaly pouhé vteřiny. Boj o třetí místo mezi Dieterem Deppingem a Lucem Alphandem se pohyboval také v řádu vteřin, s konečným rozdílem 54 sekund ve prospěch továrního jezdce týmu Volkswagen.
Třetí Race Touareg 2, který byl stále v závodě, ukořistil také skvělé umístění: Carlos Sousa a Andreas Schulz ze soukromého týmu Lagos dokončili Central Europe Rally na celkovém pátém místě. Pro dvě posádky továrního týmu Volkswagen Mark Miller / Ralph Pitchford a Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz nicméně skončila rallye předčasně poté, co havarovali v první, resp. v páté etapě.
Race Touareg s agregátem 2.5 TDI disponujícím výkonem 280 koňských sil dosáhl na Central Europe Rally osmého celkového vítězství z 22 cross-country závodů, kterých se od roku 2004 zúčastnil. Vůz má navíc na kontě 68 etapových vítězství a 55 dní ve vedení některého ze závodů.
Kris Nissen (ředitel Volkswagen Motorsport) Central Europe Rally byla nejtěžším a nejnapínavějším závodem, který jsme doposud absolvovali. Je výbornou reklamou rallyeovému sportu a dobrým začátkem nové éry. S celkovým umístěním na prvním, třetím a pátém místě jsme více než spokojeni. Tato umístění ukazují potenciál našeho speciálu Volkswagen Race Touareg a také fakt, že jsme byli perfektně připraveni na letošní Dakar jakožto vážní uchazeči o vítězství.
Carlos Sainz, 1. místo celkově Jsem neuvěřitelně šťastný, že se nám podařilo vyhrát. Získat zpět více než osm minut, které jsem ztratil ve druhé etapě, byla v takto vyrovnaném startovním poli těžká práce. Takové výkony jsou možné pouze díky perfektní týmové práci. Musím z celého srdce poděkovat týmu Volkswagen Motorsport, svým mechanikům a zejména a přednostně svému spolujezdci Michelu Périnovi. Společnou prací jsme dosáhli vynikajícího výsledku.
Konečné výsledky, Central Europe Rally, 20. – 26. dubna 2008 Posádka Vůz Celkový čas 1. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 11h18m08s 2. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 2.01m 3. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 6.34m 4. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 7.28m 5. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 33.45m 6. Bruno Saby/Alain Guehennec (F/F) BMW X3 CC + 46.30m 7. Robert Baldwin/Kevin Heath (USA/USA) Hummer + 56.02m 8. Philippe Gache/François Flick (F/F) SMG + 1h07m08s 9. Miroslav Zapletal/Valdimir Nemajer (CZ/CZ) Mitsubishi L200 + 1h12m19s 10. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer + 1h25m38s
Tisková zpráva AC&C Public RelationsTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.