Súťažiaci na RALLY IVECO ROŽŇAVA majú za sebou prvý súťažný deň, vrátane prvých štyroch rýchlostných skúšok v dĺžke 38 kilometrov. Tento sa niesol v znamení pekného súboja medzi jazdcami na dvoch vozidlách Fiat Abarth Grande Punto špecifikácie S2000.
Rýchlejším v tomto krásnom a veľmi vyrovnanom súboji bol Jozef Béreš jr., ktorý získal náskok vďaka vydarenej druhej rýchlostnej skúške na ktorej nadelil Grzybovi 5,8 sekundy. Ten síce vyhral tri zo štyroch RS, ale napriek tomu sa mu nepodarilo Béreša predstihnúť. Tretie miesto obsadil Igor Drotár na jedinom vozidle špecifikácie WRC v štartovom poli so stratou takmer 35 sekúnd na vedúceho Béreša. Zajtra ráno pokračuje súťaž druhým dňom štartom o 7,00 hodine a prvé auto v cieli navečer o 17,00 hodine Jozef Béreš jr. - Fiat Abarth Grande Punto S2000: „Na poslednej RS pri výjazde z lesa sme sa trochu šmykli a dostali mimo trať, tesne sme minuli betónový stĺp, vrátilo nás to späť a o nejaké konáre sme čiastočne utrhli zadný pravý blatník. Stratili sme maximálne 5 sekúnd a zajtra pokračujeme.“ Peter Gavlák – Mitsubishi Lancer EVO IX: „Po tej Šumave to dnes bolo celé v jednom veľkom kŕči, ale myslím si že sa postupne dostávame do pohody. Na tých druhých prejazdoch to bolo dosť vyťahané, treba ísť maximálne opatrne, ale teším sa na ráno.“ Grzegorz Grzyb – Fiat Abarth Grande Punto S2000: „Vyzerá to super, zo štyroch sme vyhrali tri RS. Sú veľmi pekné, ale prihováral by som sa za to aby sa s tým zimným posypom čosi urobilo aj keď viem, že je to asi nereálne. Keby sa tak ale stalo bolo by to v prospech kvalitnejšej a rýchlejšej trati.“ Michal Riečica – Subaru Impreza: „Začal som si zvykať na asfalt, na druhej RS sa čosi stalo so stredným diferenciálom a doteraz to nefunguje. Hore do kopca to ide ako tak, ale dole je to raz dvojkolka, raz trojkolka. Nejde to, ale bojujem s tým. V servise sa pokúsime vymeniť riadiacu jednotku diferenciálu. Dúfam že to zajtra už pôjde.“ Igor Drotár – Škoda Octavia WRC: „Vo chvíli keď sme išli kupovať pneumatiky sme zistili, že sa niekde zdržal kamión a tak sme vybrali staré minuloročné a ideme na nich. Azda v noci dorazí a zajtra to bude o inom.“ Petr Trnovec – Mitsubishi Lancer EVO IX: „Musím uznať že na týchto tratiach to bolo dosť ťažké vďaka tomu piesku a hladkému asfaltu, takže sme boli trochu opatrnejší a párkrát nás to aj vystrašilo. Dnes sme vlastne len testovali a zajtra to rozbalíme." Tisková zpráva/Miroslav Majláth TEMPUS BECEP RALLY 2008
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.