VYŠKOV - CÍL: V úvodním podniku mistrovství České republiky sprintrallye, jenž se konal na Moravě ve Vyškově, zvítězila posádka Josef Peták se spolujezdcem Liborem Joskou.
Osm rychlostních zkoušek o celkové délce 77,44 km vyhrál tedy Peták, s 13ti sekundovou ztrátou dojel za vítězem Roman Odložilík, jenž umocnil triumf vozů Peugeot 207 S2000. Peták vítězství vybojoval až v samotném závěru soutěže, přesněji v předposlední rychlostní zkoušce, kdy Odložilíka předstihl a svůj náskok navýšil. Přitom Odložilík vedl soutěž od třetí rychlostní zkoušky, když překonal Semeráda.
Třetí pozici obsadil vítěz loňského ročníku Josef Semerád s vozem značky Mitsubishi a čtvrtý Karel Trojan.
Devátou pozici obsadil Jan Kopecký se svojí fábii.
Výsledky sprintrally ve Vyškově:
1. Peták, Joska (Peugeot 207 S2000) 47:06,6 2. R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) -13,0 3. Semerád, Niemetz (Mitsubishi Lancer) -19,4 4. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer) -31,7 5. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer) -33,7 6. Pantálek, Novák (Mitsubishi Lancer) -39,6 7. Červenka, Rajnoha (Mitsubishi Lancer) -1:24,9 8. Ducháček, Dufek (Mitsubishi Lancer) -1:27,4 9. Kopecký, Šlambora (Škoda Fabia) -1:31,6
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?