Vloni dokázal i přes handicap v podobě starší techniky vybojovat 19. místo absolutně, vyšperkované o druhou příčku ve třídě, a svými dravými průjezdy bavil diváky.
Třebaže startoval ve Vyškově poprvé, zaujal motoristickou veřejnost kvalitními časy na rychlostních zkouškách a fotografy zase atraktivní „vložkou“ na Vážanské RZ, kde svůj vůz poslal na okamžik do příkopy. Řeč je samozřejmě o hodonínském Přemyslu Šebestovi, který bude v letošní sezóně již druhým rokem reprezentovat Hanácký rally klub Vyškov. O tom, jak se spolu s bratrem Michalem připravují na start, a jakých úprav doznal během zimní pauzy jejich Ford Escort RS 2000, jsme si povídali v následujícím rozhovoru.
Přemku, jak u vás probíhala zimní přestávka? Došlo oproti loňsku u vaší posádky či u vašeho vozu k nějaké změně? Přes zimu jsme se rozhodli projít odtučňovací kůrou my i auto. Dopadlo to následovně: já přibral 4 kg, Michal 6 kg a Fordík 10 kg kvůli GPS. Jinak auto prošlo běžnou kontrolou, uvnitř se umylo a vysálo.
Jaký program máte pro letošek v plánu? Na jakých soutěžích vaši posádku uvidíme? Plán pro sezónu je následující: když Bůh dá a taky nějaký sponzor, tak pojedeme ještě Tišnov a pak se uvidí. Loni sis ve Vyškově dojel pro solidní výsledek a byl jsi nejúspěšnějším reprezentantem domácího rally klubu. Jaké vzpomínky se Ti ve vztahu k loňskému ročníku Böttcher rally vybavují? Co se mi vybaví z loňského ročníku jsou pěkné souboje na trati, krásná rychlá trať, velmi vstřícní pořadatelé, pěkný výsledek a hloupé sklouznutí do příkopy, u které byli v ten moment snad všichni fotografové.
Určitě víš o většině změn, které letos trať soutěže doznala. Myslíš si, že se jedná o změny k lepšímu či k horšímu? Popřípadě, je na trati nějaký úsek, na který se obzvlášť těšíš, nebo který Ti oproti loňsku naopak bude chybět? Co se týká trati, tak mě mrzí zrušená „letecká část“ na RZ Chvalkovická, loni Litenčická, hned po startu. Chápu jezdce s kvalitní technikou, že to tam bylo možná až moc rychlé, ale i my se slabší technikou chceme sem tam jet rychleji. Z mého pohledu je to lepší, než se motat mezi domy.
Co říkáš na konkurenci, která se na letošní vyškovskou rally přihlásila? A jaké si Ty osobně kladeš cíle? Konkurence? Jedním slovem super. Čím více posádek, tím více diváku a lepší atmosféra. Cíl je vždy stejný - pobavit sebe a pokud to jde, tak i diváky. Jo a samozřejmě zajet sem tam dobrý čas. Je pravda, že bude váš vůz letos při vyškovské rally oděn do barev Böttcher rally a pořadatelského Hanáckého rally klubu? Ano, je to pravda. Jakožto vděk za velkou podporu pořadatele jsme se rozhodli, že pojedeme v jejich barvách a povezeme logo závodu.
Loni jste při vyškovské rally spolu s bratrem Michalem bavili diváky rozevlátou a agresivní jízdou. Mají se fanoušci na zajímavé průjezdy těšit i letos? My jsme vždy byli zastánci toho, že rally se jezdí pro diváky. Proto, pokud to jenom trochu jde a nejsou vytahané lanovody, tak se o nějaký ten smyk pokusíme.
Je něco, co by jsi rád vzkázal lidem, kteří Ti fandí a podporují Tě? Pokud se někdo takový najde, tak ať mávne na RZ, nebo přijde do servisu. Budeme si toho vážit. Nejde slyšet nic lepšího, než že se naše jízda někomu líbí.
Přemku, děkuji za rozhovor a přeji jak Tobě, tak i Tvému bratrovi Michalovi a vaší soutěžní technice na trati hodně štěstí!
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jiří Dokulil, Jan Olejníček
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.