Rozdílem třídy. Tak vyhrála posádka Roman Kresta -Petr Gross Rally Šumava. Po vítězné Valašské rally si posádka týmu Mogul Racing opět užila oslavy na cílové rampě v Klatovech . Druhému v pořadí Karlu Trojanovi Kresta "nadělil" téměř tři minuty. Třetí dojel po problémech Pavel Valoušek.
Po včerejším odstoupení Václava Pecha už se dnes Kresta nikam nehnal a vítězství v jednotlivých zkouškách přenechla svým soupeřům. Přesto však dojel do cíle s náskokem dvou minut a jednapadesáti vteřin před druhým Karlem Trojanem. Díky Šumavskému vítězství se Kresta posunul i do čela průběžného pořadí letošního šampionátu. Třetí místo obsadil Pavel Valoušek. Ten po technických problémech svého vozu, které ho potkaly dnes dopoledne nakonec vybojoval třetí příčku. Všichni tři jezdci startovali s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Nepopulární čtvrté místo na Šumavě obsadil Vojtěch Štajf. Ten naopak již tradičně řídil Subaru Impreza a po jízdě bez velkých chyb nakonec zasloženě skončil na čtvrté pozici. Páté místo, avšak s odstupem téměř pěti minut obsadil Josef Peták. Ten opět startoval s Peugeotem 207 S2000 a jeho stálé seznamovaání s novou technikou mu opět přineslo body do celkového hodnocení šampionátu. Šesté místo a ztráta více než pěti minut. To je Šumavský výsldek pro Karla Trněného. I ten si po letech strávených zejména za volantem vozu WRC pomalu zvyká na přechod k produkčnímu Mitsubishi. i Trněnýse vyhnul velkým problémům a na svůj účet si může připsat body do šampionátu. Pěkné sedmé místo v cíli patří Emilovi Trinerovi. Emil hlavně na Klatovském okruhu nezapoměl bavit diváky dlouhými smyky. Na klasických zkouškách pak podával dobré výkony a jak už bylo řečeno, ty mu vynesly konečnou sedmou příčku. Českou nadvládu na Šumavě narušil osmým místem Hermann Gassner. Němec s velkými zkušenostmi se z tratí popral lépe než jeho syn. V rodinném souboji vyhrál otec nad sinem o více než minutu a půl. Šumavskou rally provázelo i několik velkých havárií. O nich a také o celkovém dění na šumavských zkouškách si budete moci přečíst na našich stránkách zítra, v ohlédnutí za celou soutěží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.