Rozdílem třídy. Tak vyhrála posádka Roman Kresta -Petr Gross Rally Šumava. Po vítězné Valašské rally si posádka týmu Mogul Racing opět užila oslavy na cílové rampě v Klatovech . Druhému v pořadí Karlu Trojanovi Kresta "nadělil" téměř tři minuty. Třetí dojel po problémech Pavel Valoušek.
Po včerejším odstoupení Václava Pecha už se dnes Kresta nikam nehnal a vítězství v jednotlivých zkouškách přenechla svým soupeřům. Přesto však dojel do cíle s náskokem dvou minut a jednapadesáti vteřin před druhým Karlem Trojanem. Díky Šumavskému vítězství se Kresta posunul i do čela průběžného pořadí letošního šampionátu. Třetí místo obsadil Pavel Valoušek. Ten po technických problémech svého vozu, které ho potkaly dnes dopoledne nakonec vybojoval třetí příčku. Všichni tři jezdci startovali s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Nepopulární čtvrté místo na Šumavě obsadil Vojtěch Štajf. Ten naopak již tradičně řídil Subaru Impreza a po jízdě bez velkých chyb nakonec zasloženě skončil na čtvrté pozici. Páté místo, avšak s odstupem téměř pěti minut obsadil Josef Peták. Ten opět startoval s Peugeotem 207 S2000 a jeho stálé seznamovaání s novou technikou mu opět přineslo body do celkového hodnocení šampionátu. Šesté místo a ztráta více než pěti minut. To je Šumavský výsldek pro Karla Trněného. I ten si po letech strávených zejména za volantem vozu WRC pomalu zvyká na přechod k produkčnímu Mitsubishi. i Trněnýse vyhnul velkým problémům a na svůj účet si může připsat body do šampionátu. Pěkné sedmé místo v cíli patří Emilovi Trinerovi. Emil hlavně na Klatovském okruhu nezapoměl bavit diváky dlouhými smyky. Na klasických zkouškách pak podával dobré výkony a jak už bylo řečeno, ty mu vynesly konečnou sedmou příčku. Českou nadvládu na Šumavě narušil osmým místem Hermann Gassner. Němec s velkými zkušenostmi se z tratí popral lépe než jeho syn. V rodinném souboji vyhrál otec nad sinem o více než minutu a půl. Šumavskou rally provázelo i několik velkých havárií. O nich a také o celkovém dění na šumavských zkouškách si budete moci přečíst na našich stránkách zítra, v ohlédnutí za celou soutěží.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?